Definitivt eller nåt

Idag klockan 11 satte sig Hana och jag och bearbetate vårt pm. Vi var väl inte jättemotiverade, opponeringen var ju inte precis strålande positiv... Men vi lyckades iaf slita oss samman och gick igenom hela pmet flera gånger, tänkte över formuleringar, rättade särskrivningar, ändrade frågeställningar, knöt ihop teori och empiri och skrev en perfekt slutsats (eller nåt...)... Nu är den inskickad och klar. Kl 14 gick vi belåtna från stadsbibblan, Hana hem för att flyttpacka och jag upp på stan för att köpa byxor.
Att köpa byxor kanske inte låter så spektakulärt, men för mig är det det... Jag har under de sista åren dragit storlek 26/32 eller 34-36. Men nu har jag ju under den tiden jag vart här i Örebro "vuxit" en del, närmare bestämt 8kg. Det märks i storlekar kan jag tala om. Och när man bara har fyra par byxor varav ett man inte alls kommer i, ett annat man får skavsår av, ett tredje är storlek 32/32  (killbyxor) och precis precis passar och ett tredje har gått sönder för att hällorna gick av när man försökte dra på dem; då är det banne mig kris! Så idag brottade jag ner min stolthet och min föreställning om att jag inte skulle köpa byxor förän jag passade i 26/32 igen, och köpte två par (2!!) nya jeans på Åhléns. Storlek 38 och 36. Båda väldigt snygga och bekväma och i någorlunda bra prisklass=)
Är sååå stolt att jag kommit över mitt komplex och kunnat acceptera att jag drar en 38. Det spelar ju faktiskt ingen som helst roll vilka siffror som står i ens byxor, bara man trivs i dem! Storleken spelar ingen roll, varken på tjejer eller killar, bröst eller snoppar! Så det så!!

Det här var inte allt, jag jar varit ännu mer duktig idag! Jag har sytt en kjol som jag ska ha på scen i spexsm och en prototyp till jackan jag ska sy till Fia och mig!
Dessutom har jag ringt till Kajsa på Fahlman's (förövrigt Helsingborgs och kanske hela Skåne/Sveriges bästa konditori) och berättat att jag bestämt mig för att ta tjänsten i hemvården i sommar. Hon tyckte det var bra men ville gärna att jag skulle hjälpa till hos henne vecka 23 och 24 innan jag börjar på hemvården. Det känns så bra! Saker och ting börjar falla på plats! Det börjar bli definitivt och det gillar jag! Jag känner mig stark och fri och duktig och bra!! Härligt!! Yeeehaaa!!!

Nu ska jag bara fixa med Komvux så att jag kan läsa lite "vanliga" skolämnen i höst... Back to the derivata and integraler eller nåt=)

Näe, nu får det vara nog med mitt flum, jag ska kolla om mina grannar sitter i köket... Gör de det dröjer det ett tag innan jag kommer i säng, gör de inte det går jag och lägger mig direkt!

Kommentarer
Postat av: Dennis

He he, ja det får vi göra! :)
Absolut! Jag hör av mig om det är nåt!
Så otroligt skönt med vänner sm bryr sig och stöttar! Tack så hemskt mycket, Ebba! Såna som du växer inte på träd... Kraaaaam!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback