Solsken i mitt hjärta














Bloggkommentarer är en av de bästa saker som finns! Tack underbara människor, vad glad jag blir!
När solen kommer fram och tittar ner på en , t.ex. dig och mig, blir allting så mycket lättare... Alla beslut, alla frågor, alla problem känns mindre när solen skiner. Jag kände att jag bara måste skriva ett positivt inlägg, jag skriver ju bara när jag mår dåligt annars, så tro inte att jag är så bitter jämt, det är jag inte=)
Just nu mår jag riktigt bra. Har fattat en hel del viktiga beslut om mitt liv som känns riktigt rätt. Jag har bestämt att jag blir kvar i Örebro. I alla fall ett tag till... Ska läsa upp mina betyg på komvux i höst och plugga eller jobba paralellt. Det får jag se då... Det känns i alla fall skönt att ha det klart för mig. Och det känns rätt. Jag fick panik av tanken att flytta härifrån. Varför skulle jag flytta ifrån alla underbara vänner jag har här, varför flytta ifrån den underbaraste killen jag träffat, varför börja om på nytt och plåga mig själv? Jag trivs ju här, jag har ju underbara vänner här, vänskaper som jag känner är på god väg, men som behöver stärkas för att hålla på avstånd...Varför riskera dem när det inte ens känns rätt att flytta?
Därför känns det väldigt bra att veta att jag ska vara kvar här ett tag till.
Ja känner att jag börjar hitta tillbaka till mig själv, börjar komma ifatt, hitta mitt egna sätt att prioritera, mitt eget sätt att ta tag i saker, att göra saker på, att vara. Mitt liv tillhör bara mig själv, men om du vill dela med dig av ditt eller dela mitt är du välkommen!
Äntligen börjar jag lära mig leva! Äntligen börjar jag lära mig älska och vara mig själv!
Men nu ska jag sova, för min egen skull=)
Tack ni som spred solsken i mitt hjärta!
 

Kommentarer
Postat av: En vän

Lyssna på "Gabriellas sång" med Helene Sjöholm, mycket givande text och mycket energi.

2007-04-14 @ 22:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback