Beslutsångest...

För er som inte vet det så är det så att jag läst dubbelt den här terminen...
450 gymnasiepoäng på komvux och 30 hp genusvetenskap b.
Det är inget jag rekommenderar förutom om man inte vill ha något liv och har disciplin nog att sitta jättemassa timmar om dan och plugga. Jag har inte den disciplinen och det har jag fått känna av nu. Jag har IG på två delkurser på genusvetenskapen. Det är ju kanske inte så konstigt eftersom jag satsat så mycket mer på komvux för det är CSN-relaterat... Men det är lite konstigt med tanke på hur mycket jag ändå brinner för genusvetenskapen... Men på något sätt räcker inte lågan ända fram. Orken tar slut...

Nu är frågan om jag ska försöka skriva en b-uppsats, komplettera alla tentor och pm och seminarieuppgifter in till det sista eller om jag ska skippa det och ta hand om mig själv istället, söka jobb i Schweiz och umgås med mina vänner... Det är inte fråga om vad jag vill alls. Utan mer om hur jag kommer att känna efteråt.
Jag behöver ju ta hand om mig själv, komma i fas, få lite lugn, få avsluta på ett bra sätt, umgås med vänner, njuta och ha roligt. Men så som jag känner mig själv kommer jag vara besviken att jag inte lyckades, det kommer kännas som ett misslyckande fastän jag valde den vägen. Som att jag inte kämpade...

Ska överväga, tänka och bestämma mig. Helhjärtat så att jag inte ångrar.

Om jag släpper taget om alla mina måsten så kanske jag kan sova igen och det vore ju otroligt bra. Då skulle jag slippa huvudvärken, irritationen och rastlösheten.
Kanske värt ett försök?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback