Grannar är bra

Ett litet inlägg om mina underbara grannar är definitivt på plats efter denna dag... Förra veckan var jag ute med två av mina härliga grannar och deras gäng, det var sjukt roligt fram till slutet... Dagen efter var väl så där... Men jag fick ju mvg på svenskan ändå, så det löste sig!

Idag påbörjades dagen med sjukt tidigt seminarium. 9-12 är tidigt i min värld, framförallt med tanke på hur jag sover nu när jag sover ensam... Inte så bra. Var knappast utvilade när jag äntligen lyckades kämpa mig upp vid 8.35, lite sent och utan att hinna frukost. Det blev en kopp te och en kopp kaffe, senare dock mer ordentlig lunch (grönsakssoppa och riskakor med ägg och tomatpuré). Satt med matten hela eftermiddan inför kvällens prov som väntade. Undertiden bakade S lussebullar och M kom ut i köket och gjorde mig sällskap framför tvn. Okej, ja, det hade vart lite mer produktivt om jag inte hade suttit framför tvn, men jag kan ju inte koncentrera mig nån annanstans heller... En del blev i alla fall gjort och provet gick okej, även om det fanns vissa uppgifter där hjärnan stod helt stilla... lite jobbigt. Satt kvar så länge och skrev och räknade igenom så att siffrorna började dansa, då åkte jag hem och tog sällskap men en kursare från kotten, svängde av vid Hemköp för att inhandla det jag lovat M och S att jag skulle bidra med för kvällens filmtittande. Kollade på Sleepy Hollow en rysligt bra Tim Burton film med hetingen Johnny Depp i huvudrollen. Såklart var Coppola producent... Mysigt att äta chokladmousse (om inte lika bra som så åtminstone en ganska bra ersättare för sex) och kolla på horror och vräka i sig en halv sats lussebullar... mmm...
Satt och pratade fram tills nu.
Så skönt att ha bra grannar, det är så jobbigt att  bo på korridor annars... Men så här är det helt hållbart. Härliga tjejer är dom, hoppas bara att dom också trivs... M o S, hoppas ni hade en lika bra kväll som jag!

Imorgon blir en lång pluggdag, innehållandes lite mer än bara matte, men även det fast på D-nivå. Matteläraren bestämde sig för att hjälpa mig och ger mig möjlighet att skriva ett MaD prov nu och ett efter jul. Skönt att det trots allt fortfarande finns bra lärare och att det fortfarande finns medmänniskor med ett hjärta. Tacksam...

B-uppsatsen får vänta tills allt annat är klart, då fokuserar jag helt på den. Just nu kan jag inte koncentrera mig och har inte tid att ta tag i det på riktigt. Inte orken heller för den delen...

Livet just nu är fortfarande hårt och ofta ganska kallt mot mig. Suger i mig värme och närhet där jag kan och det ska blir helt makalöst skönt att åka till Göteborg på onsdag kväll. Äntligen komma bort från den här skiten, även om det finns mycket som är bra. Ska bli spännande att se vad morgondagen har att erbjuda mig... Ett möte väntar som jag bävar lite inför.

Nåväl, ska väl försöka sova nu. Börjar bli dags.

Förresten, mer kramar åt folket! Vi behöver det!

Tack underbara grannar! Jag kommer att sakna er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback