Ljusglimtar som de första små stjärnorna på en grådaskig kvällshimmel

Idag började väldigt segt... Jag borde ha gått upp tidigt och pluggat, istället låg jag och läste ett tag, kollade en massa onödiga grejer på datorn, tog bort lite bilder på facebook som jag helst inte ville ha där längre och tog en lååång dusch... Sen satt jag med min gitarr och försökte lära mig lite lasselåtar (Tidvis är min absoluta favorit just nu, men det är plock och många barrégrepp...en del att lära mig...), pratade med Mamma och Pappa och drog sen iväg till stan med Basse och Frtiz för att kolla på O Helga Natt... Det var mycket roligt och julstämningen infann sig åtminstone tidvis...
Fick ett väldigt tydligt exempel på det där med The Giggle-Loop (Couplings), prästen som läste julevangeliet gjorde detta på en väldigt gullig skånsk/småländsk dialekt (det var svårt att urskilja om hon egentligen var från skåne och försökte dölja sin skånska eller om hon kom från småland), i alla fall så demonstrerade Fritz hur det skulle vara om hon läste på närkingska, väääldigt roligt och då var det liksom kört, så vi stod där och försökte hålla oss tysta och trycka tillbaka asgarvet i halsen... som sagt, giggle-loop, ju mer man försöker låta bli att skratta, ju mer måste man skratta...
Pirelli gjorde ett bra jobb, tvillingarna var duktiga, lokalartisten var helt okej och Malena, mezzosopranen, gjorde mig helt språklös! Vilken makalös röst! Heeelt sjukt!

Efteråt blev det glögg hemma hos föredettagrannen och hans underbara sambo. Hon hade vart på ikea idag och köpt med sig kartonger åt mig! Coolt, nu kan jag börja packa allt eftersom, få undan grejer och känna att jag kommer en bit på väg. Skönt, behöver verkligen det...

Hoppas på ett viktigt samtal i veckan så att jag kan få gå vidare och släppa taget på riktigt... Kanske blir imorgon, kanske en annan gång... Hursom, nångång i alla fall hoppas jag...

Ni ser, det ser långsamt ut att gå åt rätt håll... Men ilskan börjar komma, det är lite jobbigt... Börjar bli arg på att mina känslor fortfarande är så starka när andras är borta, och så blir jag arg för att jag inte får avsluta och för att jag inte vet exakt hur jag ska förhålla mig...

Små små ljusglimtar börjar i alla fall dyka upp vid min horisont...
Som små små stjärnor som bit för bit kämpar sig igenom det mörkgråa molntäcket som ligger tungt över min värld.

Kommentarer
Postat av: johanna

hej är du inte medlem i gratisbio ännu ?

då tycker jag du ska bli det om du gillar bio mörker och shopping.
här samlar du ihop poäng och när du väl är uppe i 400 poäng kan
du beställa hem din första biobiljett. du kan även samla mer poäng
och sedan välja ett present kort på antigen 300 500 700 kronor. det
present kortet kommer du kunna använda i affärer som åhlens hm
gina dinsko och stadium och en massa mera. så för och vara snäll
tänkte jag ge dig 75 poäng redan nu när du klickar på länken här
nere och blir medlem. hoppas du får en bra jul (v) kram på dig !

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback