S A M V E T E T! Tack!

Lite bakis och jäääättetrött är lilla jag, för jag var på min sista sittning med mina underbara Samvetet-människor igår... Det känns lite vemodigt...
Jag kom hit för ganska precis 16 månader sen. Jag kände ingen, var fruktansvärt vilsen, saknade mina föräldrar, mina prylar, min dåvarande pojkvän, mina vänner, rutiner, värmen, allt... Det var ett steg på drygt 200 mil som jag tog, det är ganska mycket. Det är jobbigt nog för alla som flyttar till en annan stad, men tänk er då när man inte spontant kan köpa en sista-minuten-biljett, sätta sig på ett tåg och vara hemma inom några timmar eller i alla fall mindre än 12 timmar... Men jag blev varmt välkomnad av alla underbara faddrar och andra nollor. Gud, vad roligt vi hade! Många ångestmoment blev det ju då också, många dagar då man inte ville upp ur sängen, många dagar framåt vintern då jag faktiskt låg kvar i sängen tills det blev mörkt igen...
Man skulle faktiskt kunna säga att jag påbörjade min tid i Samvetet på HG och avslutade den där också. Det har varit en underbar tid, jag har vuxit mycket på alla möjliga sätt, lärt mig mycket, vart med om en del.
Vill här passa på att tacka alla er fina, härliga, galna, gulliga, underbara människor som vart faddrar för mig och nollor med mig! Tack för allt! Utan er hade jag inte klarat av det här!
Tack också till er som var faddrar med mig och nollor i år! Så sjukt bra vi var!!!

Sjung nu duktigt alla samvetets visor, helst tills ni inte kan prata längre! Håll er till det röda, ta alla era poäng så att institutionen överlever, fortsätt festa och glöm inte att: En gång är ingen gång, två är lika med noll!

Festen igår vad sjukt bra! Massa nya visor att varva Lambon med... Det var riktigt kul! Lagom pinsamt också, inget jobbigt för någon, men ändå lite skämmigt och kul! Woods som Farmor var en stor favorit och manlig Lucia i toga, tomte i ovve och "flerstämmig" skönsång slog allt!
Jag kan bara säga: Don don don don don don don don don don don Si-mon. (till tipptapptipptapp... sååå bra!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback