Tidvis

Det har tidvis gått bra
tidvis har skakandet lagt sig
ibland har jag vaknat på morgonen och gjort det jag ska

Ibland kommer smärtan helt enkelt ifatt. Ibland blir det bara för mycket. Det är så mycket som påminner om den lyckan jag kände, så många småsaker, ögonblick, millisekunder...
Och när det väl är där så gör det sååå ont.
Ibland funkar det. Tidvis går det bra. Tidvis lägger sig skakandet. Ibland lyckas jag till och med fokusera på det jag håller på med. Jag har kunnat koppla av ibland, kunnat släppa och bara njuta av gemenskapen, men ändå finns alltid baktanken någonstans att han ju också skulle vara här.
Jag undrar hur det hade varit, jag undrar hur han hade trivts med mina föräldrar, min brorsa, mina farföräldrar, vår hund...
Och jag drömmer. Det är nog det värsta av allt. Inatt drömde jag igen. Jag drömde att allt blev bra, jag drömde att det fortfarande var jag som var finast och vackrast i hans värld, jag drömde att det hela bara hade vart ett missförstånd och att vi skulle försöka igen, att han ville lika mycket som jag...
Mina drömmar känns så verkliga. Sen vaknar jag och har så svårt att skilja på det som är dröm och det som är verklighet. Helt vidrigt är det...
Jag tappar liksom fästet.
Då kommer skakandet igen. Då tappar jag apptiten och kan inte somna om kvällarna och vill inte gå upp i den verklighet som är just nu...

Det är skönt i alla fall att ha familjen runt omkring mig, även om det inte gör det hela så mycket lättare. Jag kan ju inte överbelasta dem med mina kärleksproblem heller... Jag kan ju inte förstöra deras jul bara för att jag är olycklig...

Den sista sidan har vänts, den vackra sagen tog ett abrupt slut och epilogen lämnar alldeles för många frågor öppna...
Det kommer nog ta några veckor till innan jag accepterat och förstått och gått vidare...
Det finns många frågor kvar som jag vill ha svar på, mycket jag vill prata om innan jag försvinner...

Jag måste ge mig själv tid... Då kanske såren läker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback