20 år... now what?!

Så var man 20... Jaha... Nu då? Hmmm.. Vuxen? Njaeäu... inte riktigt. Fan.

Jag jobbade hela dan på min födelsedag (i söndags alltså), så mina föräldrar och Brorsan gick upp kl 0500 för att sjunga för mig innan halv sex. Guuud vad gulligt! Trodde aldrig att de skulle orka, men det gjorde dom! Fick en gitarr av Mamma o Pappa och ett ackord-inlärnings-häfte av Brorsan, verkligen en önskegrej, så jag kunde nästan inte tänka på nåt annat än MIN gitarr på jobbet...
När jag kom hem vid femtiden var Farmor och Farfar här också, Farmor hade vävt en duk åt mig, jättefin i olika blå nyanser (ska ha ett riktigt snyggt matbord med den duken på i min framtida egna lägenhet) och av Farfar fick jag ett fotopris som han hade vunnit år 1949 i Kryssarklubbens seglartävling för att han tycker jag fotar så bra (det är det enda priset han någonsinn vunnit, så det är stort att ge bort)
Hoppade in i duschen för kl 18 skulle resten av släkten komma, den släkten jag har här alltså, dvs Mammas kusiner och deras familjer... Det var jättetrevligt, men jag hade otroligt svårt för att vara social, var så fruktansvärt trött... När folk gått hem vid 22tiden tog jag fram gitarren och satt med den fram till midnatt. Då hade jag hunnit bli så trött att jag fick världens tjugoårskris och ingenting var bra. Stod och borstade tänderna och tittade mig själv i spegeln och tårarna bara sprutade, för den jag såg såg inte alls ut som en vacker, glad, trevlig tjugoåring utan mer som en ful, tjock tonåring med en massa jävligt infekterade finnar i ansiktet, fy fan. Det var inte kul!
Så jag gick o la mig, tyckte synd om mig själv och somnade, nästa morgon mådde jag iaf lite bättre.

Vill passa på att tacka alla som tänkte på mig, jag blev jätteglad! underbara vänner!

Så nu har faktiskt solen hittat hit till Helsingborg och med lite goodwill kan man gå runt i kortbyxor och försöka bättra på den obefintliga solbrännan=)

På fredag är det dax att åka upp till Örebro en sväng, hälsa på prinsen och gå på brölopp, sen tre veckor jobb till, sen Schweiz och sen (för alla er som undrar) kommer jag upp till Örebro igen, ska läsa på komvux, få lite bättre behörighet, vara låtsasnolla och festa järnet=) Man kan ju inte bli vuxen bara för att man kommit ur tonåren ju, det är ju nu livet börjar!

Vi ses! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback