even angels cry sometimes...

Jag är så mitt inne i mitt kämpande med allt. Jag försöker bli klar med allt som jag missat, skriver insändningsuppgifter och seminarieuppgifter, tar igen labbar och läser ikapp, försöker hinna träffa vännerna och hitta ork att banta... Så när jag får släppa alla krav som jag har på mig själv och som jag tror att resten av världen har på mig, som ikväll när jag bara fick sitta där och få lite kärlek och omsorg och omtanke, bara få vara och slappna av, då kommer tårarna, då blir jag jätteliten och svag. Jag bygger upp en bild som jag försöker visa utåt för vänner, familj, älsklingen, ja till och med mig själv, men när jag får släppa, så är det så mycket som faller av, så tårarna bara kommer. Det betyder inte att något är fel, det var hur skönt som helst att bara få sitta där och inte behöva vara något alls, det är bara lite tufft för mig ibland. Och vid de tillfällen då jag faktiskt släpper kontrollen och tillåter mig att slappna av, då inser jag hur dåligt jag egentligen tar hand om mig själv, hur svårt allt egentligen är för mig, hur otroligt mycket jag faktiskt lurar mig själv och min omgivning när jag säger att det går bra för mig.
Men jag har bestämt mig för att det måste gå. Jag får inte tillåta mig själv att släppa för ofta, för då tappar jag stinget och blir oskärpt och ser bara hur jobbigt det är. Fokus får verkligen inte ligga på hur jobbigt det är, den måste ligga på att klara det. En sak i taget.
Livet kommer väl aldrig vara lätt, så det är bara att lära sig leva med det här och ta det med ett leende och försöka gläda sig åt små saker och njuta av det vackra i livet, som till exempel vänner som hälsar på spontant, härliga farföräldrar, en bra föreläsning och en kärleksfull pojkvän. Tack!

Ibland måste man få gråta, det håller mig levande...
Xavier Naidoo sjunger att till och även änglar gråter, även änglar känner sig ensamma ibland:

Selbst Engel weinen, Engel leiden
Engel fühl'n sich mal alleine
Sie verzweifeln wie jeder andre,
fallen tief und haben Feinde

(Fri översättning:
Även änglar gråter, änglar lider
änglar känner sig ensamma ibland
De blir förtvivlade som alla andra,
faller djupt och har fiender)


Kommentarer
Postat av: Suzer

Det är hälsosamt att gråta då och då. Låt det inte ta överhanden, bara. Och tack för din gulliga post-it i Medea-boken. :) Vi ska se till att hitta tid att umgås. Bamsekram!

2007-11-30 @ 12:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback