Fika

Nu är det nästan exakt en timme sen jag lämnade in mitt naturkunskapsprov som handlade om celler och genetik. Det var egentligen inte så där jättesvårt, men jag är så dålig på att lära mig saker utantill så jag missade några begrepp... Men den största svårigheten är nog att läraren är så himla flummig, hans frågor är sååå otydliga. Men men, jag löste de flesta godkänd-uppgifter och några vg-uppgifter, så vi får väl se vad herr naturkunskapsläraren säger om det sen...

Nu sitter jag i alla fall här och fikar lite, försöker återhämta mig från stressen och samla mina tankar kring den responsen och inputen jag fick kring min b-uppsats. Ämnet blev vidare, men även så mycket intressantare... inomfeministisk diskurs om globalisering, universalism och global kvinnorörelse
hmm, spännande. Ska bli roligt att leta reda på och läsa de böcker jag fick tips om! EASG är bra, hon har stenkoll! Sjukt kul att få ha henne som handledare.
Nåväl, jag var och handlade på vägen hem. Handlade alldeles för mycket med tanke på att jag ska åka på fredag... Men jag var sååå sugen på fil och müsli och grovt bröd med leverpastej och gurka...
Köpte jättegullig müsli... Ja, den är verkligen gullig! Påsen är rosa och i min fil simmar nu små hjärtan av fullkornsvete...  Naaaa...

Nu ska jag kasta mig in i arbetet med min seminarieuppgift som jag har kvar. Jämföra Kaldor med ett gäng artiklar... Hade varit en fördel om jag orkat läsa hela boken när jag skulle... Ouuups...
Nåväl!

Har börjar träna med älsklingen. Vilket innebär att han plågar mig och tycker det är roligt och jag utnyttjar honom som personlig tränare, vilket jag tjänar otroligt mycket på! Han plågar mig ju ändå på ett konstruktivt sätt: "Men jag ser ju att du orkar fler! Du skakar ju inte ens! Kom igen nu! 5 armhävningar till!" Sen får jag göra ungefär 15 till istället, eftersom jag ju orkar egentligen... Själv skulle jag slutat efter bara 10 stycken typ... Tack, älskling!

Livet rullar på förövrigt! Det är mycket som ska tänkas på, det är mycket som ska göras, mamma fyller år, det är snart jul, jag har inte fått tentaresultatet registrerat, jag måste ta igen en massa på NkB, jag missar en del nästa vecka, men jag är lycklig! Jag älskar! Och i övermorgon får jag träffa min familj igen! Och på lördag ska jag träffa mina Trix och Julie, mina underbara bästa väninnor! Julie träffade jag i somras men Trix har jag inte träffat sen jag flyttade, vilket innebär 1 år och 3 månader... Sjuuuukt lång tid! Jag ser fram emot det så mycket! Samtidigt som det ju känns lite trist att åka ifrån älsklingen...

Nåväl, mycket är det! Det behövs det energi för; så jag går och tar lite mer fil och kärleksmüsli och leverpastejsmacka! mummmssss!

Föresten, Rooiboste i hälften mjölk hälften vatten (varmt både och så klart) med honung och kummin är jäättegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback