mysigt

Snön har smält bort och det är bara grått och regnigt. Kallt och äckligt. Men ändå mysigt. Jag brukar inte tycka sånt här väder är mysigt, jag brukar bara bli deppig, men idag när jag gick hem från stan efter att ha lunchat på kinamuren så kände jag hur mycket mys som går att få ut av sånt här väder. Då menar jag inte när man sitter inne och dricker varm choklad, utan jag menar när man är ute. Det är tyst och lugnt, lite trögt, men mest lugnt. Kall vind blåser emot ens ansikte, gör en trött samtidigt som det ger energi. Det är mysigt med leran när man genar över gräsmattan. Och det är nåt visst med den anfåddheten som man känner av fastän man inte rört på sig så vansinnigt mycket, trögheten i läpparna som liksom har stelnat i kylan...

Mysigt helt enkelt. Jag ska njuta av varje stund varje minut, leva fullt ut. Jag ska i alla fall försöka.

Varje dag finns bara en gång!

Ge varje dag chansen att bli ditt livs bästa!

Hade det länge som motto, ska försöka ta fram det igen... Jag själv bestämmer vad jag vill göra av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback