Ååååh, jag blir så trött på mig själv!

Jag sitter i sängen o ser mig omkring i mitt rum. Det enda jag kan tänka är: Men Ebba, så här kan det ju för faaan inte se ut här!
Nej, det kan det inte egentligen. Det är vidrigt! Jag blir så trött på mig själv!!! Saker överallt och golvet är inte moppat sedan jag kom tillbaka... Fy fan! Men så är jag ju knappt här. Jag sitter antingen i skolan och pluggar eller i stadsbiblioteket... Och då är det liksom inte så viktigt hur det ser ut här... Men det hade ju självklart vart skönare att komma hem till ett mysigt och fräscht rum... Mitt problem är att jag är sååå makalöst lat! Och när jag väl börjar städa så har jag så höga ambitioner att jag inte blir klar. Slängde 3 påsar skräp och en med papper förut. Vad man samlar på sig mycket skit! Usch, det var mycket gammalt som försvann och det var ju skönt, men jag har en del kvar... Blää...

Nåväl, jag får väl varva läsandet av Queersverige med både matte D och städning imorgon... En lång och soft dag med plugg och städning får det bli, då kanske jag kan känna mig lite nöjdare med mig själv än idag...

Sammanfattande om idag:
-Det tar tid och gör ont i handlederna att kopiera en bok på 400 sidor
-Flickor skapar sin könsidentitet genom att se sig själva i förhållande till en Andra, en annan femininitet
-Franz är mysigt
-Snickerskaka är för gott
-Jag hade längtat efter kaffe
-Stadsparken och Wadköping är vackert en höstdag som denna
-Träning är överskattat
-Jag hade saknat min B9
-Varma mackor är jättegott
-Det är kallt att cykla hem utan mössa
-6 påsar med skräp är för många att bära på en gång
-Gud kanske ändå vill ha en plats i mitt liv...

Och det viktigaste: Solen sken på mig idag! (på många olika sätt=)

Det händer mycket i mitt liv just nu, mycket positivt, som sagt solen skiner. Skriver analog dagbok också nu, det har jag inte gjort på länge... men vissa saker ska helt enkelt inte visas på Internet, eller hur?

Viktigt: Örbero ÄR vackert om hösten!
se själv...
image10


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Du har rätt, Örebro är vackert om hösten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback