Åh, älskade ungdom!

Jag är så glad att jag är så pass ung som jag faktiskt är, för då kan jag fortfarande vara lite fjortis utan att behöva skämmas jättemycket...
Jag menar hur längesen var det inte man satt flera timmar på msn och skrev en massa puttinuttiga saker... Tja, det känns lite som om jag var 16 igen och ändå inte alls, för nu är det helt nya sammanhang... Nu bor jag själv, kan själv bestämma om någon och i så fall vem som ska sova hos mig. Inga föräldrar som har någon makt över mitt privatliv. Skönt men samtidigt lite skrämmande...
Nåväl, mysigt är det i alla fall... Men man får kanske lite väl lite sömn när man håller på så här, men så får det vara, jag får ta igen det när det inte är så viktigt längre...

Queersverige lär förfölja mig i sömnen, som alla intryck jag får precis innan jag somnar brukar göra... Asjobbigt! Har börjat drömma en massa skumma saker och delvis fått svårt att hålla isär dröm och verklighet. Det är ju inte så nytt att jag har problem med verklighetsuppfattningen, men just så här har jag faktiskt aldrig upplevt det...

Farmor ringde idag. Hon ville att jag skulle komma och hälsa på om 3 veckor. Hoppas jag kan ta mig tid till det, det vore skönt med lite omgivningsbyte, lite riktig mat, mycket omsorg och kärlek och Göteborg. Farmor och Farfar vill ju betala tågbiljetten, så egentligen behöver jag ju inte oroa mig för att jag inte skulle ha råd, men jag får alltid så dåligt samvete... Jag får ju bo där, får mat, sällskap, kärlek, omsorg (Farmor brukar köpa färska västkusträkor när jag är där... DET är gott!!), då är ju det minsta jag kan göra att betala tågbiljetten. Men nej, det vill de inte. För de vill ju att jag ska komma, säger de, och biljettpriset ska inte hindra mig... Ibland tror jag inte de förstår hur härligt, mysigt, underbart jag tycker det är att hälsa på där... Men men, ska försöka få en så billig biljett som möjligt oavsett vem som betalar. En sväng till Gbg runt Allhgelgona! Underbart!

Har lyckats plocka i ordning lite i mitt rum, så nu är det inte längre kris/katastrof/obebobart utan bara väldigt stökigt och sunkigt. Mer imorgon eftermiddag inklusive ordentlig städning för att bli av med dammråttor och vinfläckar... Börjar bli dags...

Nu ska jag läsa lite mer Kulick, sen ska jag sova och drömma sött om hur bra det är att vara ung!


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Runt allahelgona? Jag som precis bokat biljett åt de trakterna den helgen. Är du bokad? Sällskap på tåget?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback