Varför alltid kaos?

I mitt huvud råder ett ständigt och ganska så totalt oöversiktlikt kaos. Jag har ingen koll på allting! Eller total koll på ingenting, whatever. Idag har jag som så många gånger bokat in två saker samtidigt och vet inte vad som ska prioriteras, kanske löser det sig och jag hinner med båda, hoppas det...

Jag är så himla virrig och jag tycker det är jättejobbigt. Men men, jag är helt enkelt virrig och flummig, det får jag väl leva med.
Det jag har kommit fram till är i alla fall att allt blir mycket mycket roligare när man tillåter sig själv att vara konstig och när man kan skratta hejdlöst åt sig själv. Det är bra att kunna och jag försöker lära mig...

Dagen i går och typ hela min livssituation och inställning blev mycket mycket positivare, bättre, lättare, gladare, meningsfullare när världens bästa kille bjöd mig till hans tillfälliga lägenhet för att kolla på kung pow. Det var väl det jag behövde, lite tid med den jag tycker om mest. Det har vart jobbigt att inte ha tid för varandra. Det är ju klart att det är mysigt att sova brevid varandra och att umgås gemensamt med andra människor, men ett förhållande behöver ändå också tvåsam kvalitetstid. Och det fick vi igår. Då lyckades jag på nåt släppa en stor del av min deppighet och hittade tidvis tillbaka till mitt roliga tokiga jag.

Finns det något bättre än att skratta tillsammans och bara kunna vara sig själv?

Läste dessutom nyss ett mejl jag fått av en kompis, ni vet ett av alla dessa som skickas runt och som man får med hundra FWn... Det handlade i alla fall om att det är våra val som bestämmer hur våra liv blir. I alla situationer kan vi välja hur vi vill reagera. När vi vaknar på morgonen kan vi välja att det ska bli en bra dag eller vi kan välja att det ska bli en dålig dag, vi kan välja om den sura arbetskollegan ska få dra ner vår stämning eller om han inte får det. Vi kan bestämma oss om vi ska vara stressade eller inte, vi kan till och med välja att vara lyckliga eller inte.
Jag har hört det här förut. Jag har hört att kärlek är ett val man gör, jag har blivit tillsagd att tro har med val att göra...

Men jag vet inte om jag håller med. Det finns vissa saker som vi faktiskt inte kan välja och jag tror att ibland är det risken väldigt stor att man inte är ärlig mot sig själv om man tror att man med vilja kan styra allt.

Jag har ju så många gånger när jag mått dåligt valt att inte göra det. Jag har valt att inte vara sårad, jag har valt att kuta vidare, jag har valt att det inte gör mig något. Men jag har ljugit, jag har ljugit mot mig själv... Och det är ju något av det absolut värsta man kan göra tycker jag.
Så visst, det finns många saker i livet som vi kan välja och ibland måste man kanske lura sig själv så att man faktiskt ser det som är bra.

Själv väljer jag att försöka se det som är bra i mitt liv. Nämligen att jag faktiskt får uppleva kärlek på så många sätt! Tack!

Imorgon blir det Stockholm och jobb igen. Den här gången på ett hotell vid Hötorget. Det blir spännande... Som tur blir morgondagen inte lika lång som förra torsdagen, tåget går inte förän 06.56... hehe!

Nu väntar roligheter i form av plugg om kvinnor och krig, vi får väl se om jag orkar skriva fler inlägg om det...

Kommentarer
Postat av: Pan

jag hade trevligt igår med :) saknar dig

Postat av: Anna

Sjutton också, då åkte vi samma tåg! Såg dig inte :-( Hoppas det gick bra i Sthlm iaf!

2007-11-01 @ 19:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback