Bara ett minne blott

Imorse ( i princip hela dagen sen också, men framförallt imorse) var det enda som vittnade om att det var fint igår mina solbrända armar, ben och hals. Kändes lite som om jag hade varit iväg på semester några dagar och kom tillbaka till den eländigt gråa vardagen. Usch!

Jag blir så trött av väderväxeln. Fint, fult, sol, regn, grått, strålande blått. Tryckskillnaderna ger mig en så fruktansvärd huvudvärk. Är helt däckad. Tur att jag inte jobbar än så länge. Skulle nog kollapsa.
Sov några timmar i eftermiddags, hoppas det inte var för mycket, jag vill så gärna få sova om nätterna och vila upp mig inför intervjun i övermorgon. Det ska bli spännande.

Det känns kul att ha lite planer inför hösten. Visserligen har jag ju fortfarande ingen aning om vilket det blir tillslut, men någon form av studier verkar det bli; antingen musical, eller livsmedelsvetenskap. Det visar sig.
Ny stad igen vore lite stressigt, men å andra sidan kul. Jag behöver träffa folk, lära känna nya människor som är på en liknande intellektuell nivå som jag och som inte skräms bort av att jag säger att jag har läst på gymnasiet.
Det är inte så kul när folk man träffar tycker man är för smart för att vara sjysst. Som att man inte kan vara både och... Sånt blir jag lite trött på. Jag vill inte behöva försvara mig, bara för att jag råkade vara duktig i skolan och gick ut gymnasiet utan problem. Det känns inte helt rätt...

Nåväl, så kan det vara, då får man hitta andra att umgås med. Men det krävs det en hel del ork för och det har jag så dåligt av... Men men, steg för steg så går det framåt. Men jag behöver nåt att göra, det står klart.

Ska söka några fler jobb och försöka njuta av den tiden jag har. Helt plötsligt har jag fullt upp igen. Så då är det lika bra att passa på och sova ikapp i förväg. Min kropp verkar behöva det.

Först och främst ligger fokus nu på lördagen och Casting. Det blir tufft och kul. Tror jag i alla fall. Jag ska satsa allt, jag kan bara vinna. Jag kan verkligen inte förlora någonting alls. Framförallt inte nu när jag vet vad jag ska göra om jag inte kommer in. Det känns bra.

Makes me just a little bit stronger
makes me work a little bit harder
makes me so much stronger
Thanks for making me a fighter!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Lycka till på lördag, om jag inte får tillfälle att säga det senare! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback