Duktig flicka!

Ja, minsann, nu har jag till och med fått iväg en ansökan till också! Duktigt!

Efter det att jag hade varit hos hudläkaren hade jag egentligen allra helst gått raka vägen hem och lagt mig igen för smärtorna och yrseln var inte att skoja med, men uthållighet är ett måste om man ska komma nån vart, så istället gick jag till tandläkaren och fick tid för att laga min avbrutna/avbitna tand och för att ta ut alla mina visdomständer. Nästa vecka ska tanden åtgärdas, i slutet av maj blir det stor operation då alla åttorna ska väck. Känns lite läskigt, men jag litar på att hon vet var hon gör...

Sen var jag hos optikern och bokade tid för att få nya linser. På väg mot stationen kom jag förbi min hårfrisör och tänkte att jag ju kunde passa på att titta in där. Tänkt och gjort, så nu är jag korthårig igen! Permanenten är helt bortklippt och kvar är mitt egna gamla vanliga flygiga hår med ett självfall som jag väl kommer bli tokig på om någon månad igen, men just nu är det bara härligt! Fatta vad mycket fortare det kommer gå att torka håret och vad mycket svalare det kommer vara när jag är ute och dansar så svetten skvätter! Sååå skönt!

En bild kommer så fort jag orkar ta en. Kanske imorgon bitti när det inte alls ser så här finfriserat ur utan bara står åt alla håll... Känner mig som när jag var sjutton igen=)

Igår skickade jag iväg en intresseanmälan för Claps som söker animatörer till 4-5 tjärniga hotell runt om i världen.
Idag sökte jag en temporär tjänst som går ut på att knappa in data från undersökningar. Minst två halva dagar i veckan i tre månader, det låter väl ganska lagom...?
Jag har bestämt mig för att jag ska söka allt jag kommer över nu, eftersom jag inte har hört något alls från de butiker jag sökte jobb hos. Så nu ska jag skriva en massa ansökningsbrev så att jag kan skriva ut dem och skicka iväg dem imorgon. Jag kanske blir flygvärdinna eller nåt annat lustigt till slut. Grönsaks- och fruktförsäljare på marknaden? Call-Center Agent? Sekreterare? Servitris? Guide? Nanny? Hushållerska?
Vem vet? Allt är ju möjligt faktiskt. Imorgon ska jag dessutom sätta up en annons i affären om att jag kan ge extraundervisning i en rad ämnen. Det kan ju vara aktuellt så här under vårlovet inför slutbetygen och inför nästa skolår. Jag måste i alla fall fixa nåt jobb för jag pallar inte att inte göra något, jag blir så trött och sysslolös, för jag får gjort ungefär hundratusen gånger färre saker när jag inte har något att göra. Paradoxalt nog...

Nåväl. Nu ska här skrivas och sen ska här lagas mat och sen ska här sovas. Å, just det, jag ska passa på att öva mina låtar lite nu när Mamma är ute med hunden också. Vill inte störa henne med att spela piano när hon sitter med sina översättningar...

So long, vänner! Saknar Sverige! I synnerhet Örebro och Helsingborg... Och så regnar det hela tiden. Jag blir så deprimerad och skulle så gärna gosa in mig i en filt och dricka varm choklad och äta torkad frukt eller bröd eller godis. Men nej, tre måltiden om dagen och inget socker! Vill man var fin får man lida pin, och det är ju för mitt eget bästa, jag vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback