Jobb jaaa!

I morse var jag på jobbintervju och jag fick jobbet=)
Så de kommande månaderna ska jag sitta och skriva in data i digitala frågeformulär. Arbetstiderna är 8-12 och 13-17 och jag kan bestämma själv i förväg vilka dagar och hur mycket jag vill jobba. Men jag måste jobba minst 8 timmar (altså minst en hel dag) per vecka.
Må hända att jobbet är entonigt, men det är bra betalt och tiderna är fasta och jag har en chans att planera. Dessutom kan jag jobba in om jag vill ta ledigt. Det känns också väldigt bra, för det innebär att jag kan åka på studentfirande i juni, ta emot besök i maj eller juni (när det nu blir...), och jag kan var med på min kusins bröllop! Jag jobbar inga helger och inga sena kvällar, jag har tid att dansa brevid och om jag blir kvar i Bern i höst kan jag förmodligen få jobba vidare. Låter inte det underbart! För mig gör det det! Om jag jobbar förmiddag, så har jag hela eftermiddagen och kvällen ledig och om jag jobbar eftermiddag så har jag hela morgonen och hela kvällen ledig. Och om jag jobbar hela dagen så har jag kvällen ledig, och jag slutar långt innan det blir mörkt!
Cykelavstånd ger motion och snygga ben och jag kommer lära känna en massa människor i min ålder eftersom det nästan bara är studenter som jobbar där (förutom företagsledningen typ...).

Det känns bra! Jag får åka iväg som animatör en annan gång, kanske blir fler studieuppehåll... De har ändå inte hört av sig...

Ikväll är det dans igen, är lite orolig för hur det ska gå, min fot är kaputt. Gör skitont så jag har den lindad. Har varit svullen sen lördag förmiddag... Hmmm, överbelastning? Det löser sig! Jag har ju dansat med skadade fötter förr...

Kommentarer
Postat av: Suzer

Grattis! :) Kram!

2008-04-16 @ 21:03:06
Postat av: Malin

Grattis! det lät ju helt perfekt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback