Öva öva öva...

Just nu är det en del jag måste öva på:

1. Låtarna och texten till Castingen på lördag.
2. Tio-fingersystemet på datorn inklusive nummerpad.

Det går framåt med både allt egentligen. Med tanke på att jag kan låtarna någorlunda och "bara" måste fundera på hur jag vill framföra dem och texten sitter, har jag nu bestämt mig för att prioritera tiofingersystemet. Varför behöver hon kunna det? tänker ni. Jo därför att jag har en arbetsintervju imorgon för jobbet som datatypist, vilket slutligen kommer gå ut på att knappa in data fort och rätt i någon form av statistikprogamm. Firman jag i så fall ska jobba för gör olika marknadsundersökningar, så jag måste kunna tiofingersystemet inklsive nummerpad. Det är egentligen det svåraste, för jag har ingen nummerpad på mitt egna tangentbord. Så nu sitter jag med Pappas tangentbord som dessutom är ett sånt där som ska vara bra för handlederna, så tangentbordhalvorna är lätt vinklade. Extra svårt om händerna är vana att hjälpas åt i mitten... Men det ska nog gå. Ska skriva av en massa gamla dikter och dagboksinlägg idag tänkte jag, för att ha dem i min självbiografi. Inte för att jag tror att någon på allvar någonsinn kommer vara intresserade av att läsa min självbiografi, men ifall jag skulle tappa minnet helt så skulle jag kunna läsa det jag har skrivit och bilda mig en ny identitet kring mitt förgångna. Smart, eller hur?

Föresten så har jag slutat med dietbloggen, var ju ändå inte särskilt seriös med skrivandet, och det var nästan ingen som läste. Men jag har knappt två veckor kvar. Och det har redan nu blivit så mycket bättre med händerna och jag har lärt mig att jag inte behöver äta fler än tre gånger om dagen. Dessutom känns det numera fruktansvärt onaturlgt och nästintill äckligt att äta kött. Lite skinka eller kyckling går bra men rött kött till exempel klumpar bara ihop sig i munnen och smakar dött djur. Jättelustigt med tanke på att jag älskade kött tills för två veckor sen.
Fascinerande.

Idag låt dessutom vikten på rekordlåga 61.0 kg. Och magen var alldeles platt. Det känns riktigt bra. Bara lite konstigt att jag knappt var hungrig till frukost ändå... Nåväl, jag får se det från den ljusa sidan.

Här är texten jag ska läsa på lördag (eller rättare sagt spela, hur man nu spelar en dikt... nåväl, det löser sig):

Der Seufzer
Ein Seufzer lief Schlittschuh auf nächtlichem Eis
Und träumte von Liebe und Freude
Es war an dem Stadtwall und schneeweiss
Glänzten die Stadwallgebäude

Der Seufzer dacht' an ein Maidelein
Und blieb erglühend stehen
Da schmolz das Eis um ihn herum ein
Und er sank - und ward nimmer gesehen
(Christian Morgenstern)

 Ni som förstår tyska kommer säkert också förstå att jag är lycklig över textvalet samtidigt som jag inte har en aning om hur jag ska spela det. En utmaning, det kan behövas det med. Bara att öva och prova sig fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback