Vad är då detta?

Kliande utslag på framförallt mage, lår och armar, ont i halsen, svullna körtlar, stelhet i hela kroppen, frusenhet och enorm trötthet.
Vad är det för något? Scharlakansfeber? Mässlingen?
Är det för att trycket släppt som jag blir sjuk nu?

På sätt och vis är det nästan lite skönt, för när man väl blir riktigt sjuk så brukar man slippa att vara så där halvsjuk på ett tag, man tar liksom extra mycket hand om sig även under tillfriskningsperioden... Bara inte perfekt timing med tanke på att jag ska var hundvakt och handla mat till hela familjen och träffa hudläkaren imorgon. Dessutom kanske jag har ett nytt serveringsjobb på G till i sommar, de skulle ringa de närmaste dagarna. Kul om de ringer imorgon, jag kan verkligen inte koncentrera mig på nåtonting...

Undrar om jag får sova nåt åtminstone...

Det får aldrig bli helt perfekt, alltid kommer något som förstör ens totala lycka. Frågan är bara om man tillåter det eller inte. Jag tänker inte tillåta det, jag ser det istället som en bra anledning till att ta en välförtjänt paus ifrån allt.
Vila, reflektera, skriva. Det låter bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback