Nu, mina vänner, har äventyret börjat!

Idag var min första dag på Swiss Musical Academy. Det var en riktigt bra dag! Har jättehärliga klasskamrater och fantastiskt inspirerande lärare som är helt och hållet dedikerade åt sitt arbete. (Ni får ursäkta min svenska, jag har pratat engelska och scen-tyska och franska idag, så min språkhjärna är ganska slut...)
Jazzlektionen var riktigt hård. Uppvärmning, sit-ups och armhävningar, diagonaler och koreografi. Shit! Är helt slut nu! Men GUD, vad roligt det var!!! Ska bli riktigt skönt att träna mer och få utnyttja alla lärares kompetens.

På acting-lektionen gjorde vi övningar som gick ut på att vi skulle inse hur mycket kommunikation och därmed teater har att göra med kroppsspråk och ansiktsuttryck. Först fick vi improvisera som grottmänniskor. Så jävla skoj! Och sen skulle vi prata gidderisch med varandra. Alltså bara prata utan ord. Blablabla. Det blev riktiga dialoger av det ändå och vi kom helt och hållet fram till vad vi egentligen pratade om utan att använda ord. Skitroligt och fascinerande!
Det ska bli så himla kul att bli bättre på allt! Bättre på dans, bättre på sång, bättre på musikteori, bättre på skådespel!

Men nu ska jag gå och lägga mig. Jag är så fruktansvärt trött på ett så skönt sätt som jag nog inte har varit sen danslägret i ettan på gymnasiet...

Än en gång TACK till alla er som tror på mig och stöttar mig! Please go on!

Kommentarer
Postat av: Lina

ÅÅHH! Vad avundsjuk jag kände att jag blev! :P Det låter ju asroligt!!!! Lova att fortsätta uppdatera om roliga(och jobbiga) lektioner så jag får låssasleva det :P Vad kul för dig! Kram

Postat av: Malin

Vad roligt!!



Vem som helst kan bli avundsjuk på dig, eftersom du lever din dröm! Lycka till nu!

2008-08-12 @ 06:06:02
URL: http://celeritas.blogg.se/
Postat av: Suzer

Guuuud vad härligt det låter! Önskar dig all lycka! Kram!

2008-08-12 @ 07:34:21
Postat av: Mttias

2008-08-13 @ 10:29:54
Postat av: Mattias

Kör hårt! Det kommer gå så bra för dig, tro på hjärtat och inte förnuftet!

2008-08-13 @ 10:31:09
Postat av: Gudrun

Underbart!

Passa verkligen på att njuta av allt ihop, för det är du värd.

2008-08-13 @ 13:04:32
URL: http://gsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback