Idag

Idag är världen fortfarande lika uppochner som den varit sen helgen. Men det finns hopp. Igår fick jag jobba hela mitt pass för första gången på länge. Det betyder pengar och pengar är tyvärr väldigt viktiga i mitt liv nu. De blir dessutom viktigare och viktigare. Passade på att prata med chefen också. Hon var väldigt snäll och förstående inför hösten och lovade att försöka ta hänsyn till mina önskiningar. Vi kom överens om att jag skulle få jobba så gott som varje helg och att jag skulle säga till om det blev för mycket.
Det känns bra för det betyder att jag kommer ha lite pengar att röra mig med och det i sin tur innebär att jag kanske har råd att åka till Stockholm och Örebro i höst... Det är min största önskan just nu.

På måndag drar det igång på allvar. Jag känner mig som ett barn som ska börja skolan för första gången och med skräckblandad förtjusning är så uppe i varv att hon inte kan sova. Den enda skillnaden är att jag är vuxen och vet att jag varken har tid eller något annat för att vara trött och utmattad redan innan allt börjar. Jag kommer falla ihop av utmattning efter en vecka. Det är min största rädsla just nu.

Nu ska jag äta frukost och duscha. Jobbar 16-21 idag. Men innan dess ska jag träffa Julia och Bea. Det är min största glädje just nu.


Kommentarer
Postat av: Dennis

Hej!

Hade gärna rest till dina alper, men det blir en viss prisskillnad... Till franska alperna åker vi med UCPA och då kostar en resa inklusive ALLT ca. 7000.

Det går inte att toppa, inte ens i de svenska fjällen!

Hoppas allt är bra med dig! Ska du vara med på nolle?

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback