Man tager...

...varmt vatten, tre-fyra tepåsar, några skvättar soja, lite worcestershiresauce (vilket ord!!), balsamvinäger, snabblösligt kaffepulver, paprika pulver, kanel, malen kryddnejlika och vita papper. Det vita pappret skrynklas ihop och trycks ner i blandningen med båda händerna tills det är så mjukt så det nästan går sönder när man lyfter ut det igen. Och vips så har man bland annat fruktasvärt torra händer med bruna nagelband som dessutom luktar som ett misslyckat försök att laga en romantisk middag. À la " Vad har du gjort? Gömt dig i kryddskåpet?"...
Nu hänger papprena prydligt på torkställningen som till allas förtret står mitt i vägen i köket, men det är ju bara tills imorgon bitti...

Jag skickade iväg en ansökan om ett jobb i en atelier idag. Det är en av Schweiz mest framstående "Confiseur" som söker en kreativ medarbetare till sin atelier... Intresse för färger och trender var krav...
Kändes stort att skicka iväg ansökan med riktigt brev. Skrev ut brevet och undertecknade det, printade även CVt och mitt gymnasieslutbetyg där jag har toppbetyg i konst, stoppade allt i ett stort kuvert tillsammans med ett foto. Kolla ungefär 100 gånger att adressen var rätt, klistrade på frimärken och stoppade det i brevlåden...
Ska bli spännande att se om jag får nån respons.
Nu är i alla fall tre jobb sökta explicit och på fredag ska jag prata med chefen i hattbutiken.
Imorgon kommer en jobbilaga med tidningen, så då blir det till att söka fler jobb. Det är nästan lite kul nu när jag väl har kommit igång...

Har beställt kataloger från lite alternativa skolor som erbjuder utbildningar inom homeopati, näringslära, ayurveda, akupunktur och liknande. Idag blev jag uppringd av en kille som ville att jag skulle komma på informationsmöte angående utbildningen till något som på tyska heter "Ernährungsberaterin" och som inte riktigt går att översätta. Det är inte näringfysiolog, men det går typ åt det hållet...
Ska gå på det där mötet, så får jag se om det är nåt att ha eller inte. Känns som att jag i alla fall kan komma en bit vidare där i vilket fall, även om jag bara märker att det inte är min grej:..

Med tanke på att vågen återigen visade en vikt under 64 idag var det en bra dag. Det var det på andra sätt också. Men än bättre dagar är på väg... Hoppas det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Suzer

Klart att det går att översätta! Vad är det för fel på "näringsrådgiverska"?? ;) Kramelikram

2008-02-06 @ 11:35:51
Postat av: Becks

Vad avancerat för att göra lite papper mer pergamentslikt! Du är toppen! :) Kram

2008-02-06 @ 15:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback