Okej, det ligger nåt i det...

Jag fick ett sms inatt som skrev att "ni kan ju inte sitta och diskutera hur en av de absolut bästa serierna blev en långfilm ;)"
Till att börja med vill jag säga följande: Jo, det kan vi mycket väl göra.

Jag har faktiskt sett Transformers (långfilmen samt delvis när den gick på TV när man var liten), så jag vet ändå vad jag pratar om, det är alltså inte så att jag bara sett trailorn och tänkt: Nä Guuuud, vad töntigt! Hur kan man titta på nåt sånt!

Ändå kan jag inte låta bli att tycka att det är helt makalöst sjukt hur vuxna män kan tycka att det är häftigt med en film som handlar om robot-bilar som dessutom kan prata. I smyg tror jag att var och en av dessa "vuxna män" skulle vilja ha huvudrollen. Det är ju löjligt! Sååå töntigt!

Men jag som dansfilmsnörd, som tycker att det inte finns nån vackrare scen i nån film än när Francesca knyter upp den strama hårknuten och tar av sig de överdimensionerade glasögonen och lär sig dansa tillsammans med den ack så snygge framtida proffsdansaren Scott och kärleken börjar växa fram i Strictly Ballroom och att Dirty Dancing 2 är otroligt bra, eller Salsa y amor som handlar om en fransk kille som vill vara kuban som förälskar sig i en fransk tjej som visar sig vara halvkuban och därför utvisas från frankrike till slut, borde kanske hålla tyst.

Jag vill ju vara huvudpersonen i nån av de filmerna precis som killarna vill ha huvudrollen i av Transformers eller Star Wars. Och frågan är om det är töntigare med bilar som förvandlas till robotar och tvärtom eller en kille med lasersvärd och dammsugarliknande polare, eller en klumpig försynt tjej med stram hårknut, finnar och groteskt stora glasögon som förvandlas till en vacker dans-princessa... Hmmm, jag tror vi ligger ganska lika.


Enligt mig borde The beauty and the geek heta the girl-geek and the guy-geek. För, handen på hjärtat, tjejer som kan allt om smink och kroppsvård, Q10, pärlpigment och botox är väl minst lika nördiga som killar som har sett varenda Jackie Chan-film, eller roar sig med att titta på statistiska tabeller och hitta mönster eller som kan knacka datorer eller samlar på Magic-kort fastän de är väl över 20?

De bor en nörd i var och en av oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback