Nyårslöften

Egentligen är det ju jättetöntigt det där med nyårslöften. Som om man skulle bli en ny människa och allt skulle bli annorlunda bara för att man skriver 2008 istället för 2007!
Men jag tror ändå att det kan vara något bra ibland. Om man menar allvar med löftena, om man verkligen lovar sig själv och inte bara säger det...

Jag har några nyårslöften för i år.
Ett är ju helt klart det här med dansen. Fast det är ju snarare ett mål och innehåll i hela året.

Jag ska satsa på dansen på allvar, för jag behöver det.

I och med att jag tänker göra det så följer en del löften "automatiskt"...
Jag ska äta nyttigt och bra. Jag ska träna ofta. Jag ska sluta dricka alkohol. Jag ska bara äta efterätt ibland. Inget godis (det får jag utslag av), ingen choklad (mår jag illa av).

(Viktigast och tyvärr svårast kommer nog det där med spriten att bli. Ett glas vin nån gång är okej, men inte en flaska. Jag mår dåligt av det och det innehåller på tok för mycket kalorier.
Dessutom för det upplevelser med sig som jag är glad att jag inte minns allt ifrån...
Alkoholen får mig att tappa förmågan att se var gränsen till verkligheten går. Har jag upplevt det eller har jag drömt det? Hände det på riktigt? Men så är det just det som är så frestande. Att få tappa greppet om verkligheten, att slippa minnas, att slippa tänka. Man dödar ju hjärnan, helt klart. Men det ger en väg att fly från ens riktiga liv. I alla fall för mig.
Men nu är det slut på drickandet. Slut på att inte minnas, slut på att utnyttjas, slut på att lägga pengar på nåt så ofantligt onyttigt...)

Jag har faktiskt ett löfte till: Jag ska skriva kortare och positivare blogginlägg och koncentrera mig mer på att leva ett liv än att skriva om mitt icke-liv...
Men vi får väl se hur det går med det. Kanske blir lite mer att jag berättar om hur jag har det i Schweiz på svenska för er som är kvar hemma...

Ett årsskifte är alltid en början och ett slut på samma gång. Känns tänkvärt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi håller på och planerar Schweizresan för fullt! Längtar redan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback