Komplex, vackra vänner och åskväder

Man är alltså inte jättelångt ifrån att bli totalt deprimerad när man är på badet på sommaren. Shit! Helt plötsligt känns det som att ALLA andra är jättesmala och jättesnygga och brunbrända och sexiga, och helt plötsligt känns två kilon som tio. Hur blir det så? Bara av att se några hundra människor i nästan inga kläder... Jag blir så trött på mig själv för att jag inte är oberörd, jag önskar att jag kunde säga att jag är nöjd med mig själv som jag ser ut, att jag trivs, att inte alls ALLA andra är snyggare, men det går inte. Jag lyckas inte.

Jag hatar att misslyckas!

Jobbet idag gick bra och efteråt mötte jag upp Fabi och vi simmade i Aare en gång, pratade om allt och inget, sen la vi oss i skuggan och somnade. Så himla skönt! Det kallar jag vänskap! Att inte behöva låtsas, att kunna ligga brevid varandra på varsin handduk och läsa varsin bok eller sova och ändå umgås. Obesvärat!
Jag försökte få henne att förstå hur fin hon är i sin vita klänning och sina bruna lockar. Du är jättefin! VI är jättefina båda två! (då hade vi just pratat om ovannämda komplex) Hon svarar: Självklart är DU vacker! DU har väl inga komplex! DU verkar alltid så självsäker!
Jag började nästan gråta! Underbara Fabi, synd att du inte känner mig bättre, synd att du fortfarande missbedömer mig så, synd att du fortfarande tror att jag är perfekt...

Jag hatar åskväder när jag ska sova. Det är därför jag är vaken fortfarande...

Gick förbi Caféet där jag jobbade idag. Min arbetskollega F jobbade där, han och jag får båda jobba där vi behövs, så är det när man har timlön... Han blev som vanligt jätteglad över att se mig... Höll på att välta hela baren när han skulle hälsa... Han är jättetrevlig. Bra att ha trevliga arbetskolleger. Han sa att chefen hade varit jättenöjd med mig och tyckt att jag hade stenkoll. Oooookej!? Jag välte tre flaskor med dricka över mig själv, jag tycker inte det är likt någon som har koll... Nåväl, det är chefen som har rätt...

Dåliga nyheten idag: Jag jobbar på min födelsedag! Igen! Men kväll; 18-23.

Och det blir ingen sväng om Örebro i augusti. Det hinner jag inte och har inte råd med. Jag behöver vartenda öre jag tjänar ihop nu... Gaaah... Nåväl, ledig imorrn och fredag. Och på söndag ska vi fira min födelsedag med att gå på mexikansk restaurang. DET gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback