Mörka färger

Jag sitter och målar på min ängel.
Försöker göra mig av med min agressivitet och maktlöshet genom att förvandla ilskan till färger och mattheten till skapande. Det går sådär. Min Klee-kopia, kombination av två av hans bilder rutmönster med en kvinnlig ängel, blir mörkare och mörkare. Från att ängeln var hoppfull med en massa lila och ljusgrönt blir den brunare och brunare för var minut jag sitter vid den idag. Det regnar fortfarande, snöfallgränsen ligger på 1200 meter. Flertalet pass har stängts bara någon vecka efter att de öppnats. Översvämningar i södra delarna av landet.

Jag funderar massor här där jag sitter och målar med brunt och grått och svart och resignerar mer och mer. Tårarna torkar in på kinderna. Salta klumpar.
Vad får egentligen människor att ändra sig? Vad får någon som mig som gamla vänner skulle beskriva som färgglad, originell, strålande att måla i de mörkaste av färger, slänga saker om sig, inte vilja träffa någon för då kanske jag tvingas visa mig svag, inte våga gå ut för då kanske jag träffar någon, inte vilja vara själv för det är så outhärdligt...
Jag har ingen aning vad som är fel! Jag vet verkligen inte. Jag vet bara att jag är trött. Så fruktansvärt trött och att jag helst av allt bara  vill bort med jag vet inte vart, jag vill slippa allt, men jag står inte ut att inte ha nåt att göra.... Jag vill bara vara någon annan! Snälla ge mig en anledning för att vara jag och leva mitt liv! Någon! Snälla!

Jag önskar mig någon som förstår mig och som tycker om mig och håller om mig och bara finns där... Men hur ska någon kunna förstå mig och ge mig det jag behöver när inte ens jag själv förstår vad det är med mig eller vet jag behöver??
Jag gräver ner mig i mina mörka färger istället, bakar in böner till min ängel i varje penseldrag, lyssnar på mörk agressiv hiphop på högsta volym. Ingen choklad vitt och brett, det skulle ju kunna få mig att må bättre...

Mörkt kan också vara vackert...

Kommentarer
Postat av: Lina

Du säger att du vill vara någon annan... Mitt liv började när jag sket i vem "jag" var och blev den jag ville vara! :) Jag förändrades för många, men jag mådde så mycket bättre.



Jag vet inte om det är något som kan hjälpa dig att se lite mer rosa och gult, men jag sänder dig en lila och röd kram i alla fall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback