Fortfarande vid liv, typ...

Nej, jag har inte försvunnit. Jag har heller inte jobbat ihjäl mig (än), eller blivit nertrampad av holländare, eller fastnat i tullen, eller deckat i Helsingör. Faktiskt inte. Utan jag är tillbaka i Schweiz efter en underbar vistelse i Helsingborg. Så jävla skönt att komma ifrån ett tag, få andas och koppla av lite innan stormen, få ta ett steg tillbaka, fundera, tillåta känslorna som svämmar upp ibland. Som till exempel i tisdags när jag flög till Kastrup och hela gaten var mörk och himlen var alldeles syrenlila utanför och rökloungen var tom och nyvädrad och jag kunde sitta ostörd där och låta tankarna flyta. Och det var så skönt, och det gjorde så ont och det var så befriande när tårarna äntligen kom. När jag äntligen fick medge för mig själv att fan, för ett år sen var jag lycklig. Det gjorde ont då också och jag hade ångest och mådde dåligt, men jag älskade och var övertygad om att jag var älskad tillbaka och nu var det helt plötsligt bara tomt och jag saknade allt som jag har lämnat bakom mig någonsinn, men framförallt tiden för ett år sen, då allt var pirrigt och nytt och vackert. Och fullt av känslor. Det var då jag började lära mig att ta mig själv på allvar.

Natten från torsdagen till fredagen fick jag åter en längtans-attack. Jag skickade ett sms som jag sedan ångrade och som jag sen ångrade att jag ångrade för det ledde till ett långt och härligt telefonsamtal med en av de vackraste personligheter jag vet. Tack! Det gjorde gott att veta att även om ingenting var som då eller som förr så är det bra ändå. Det är så här det ska vara, det måste finnas en mening...

Tillbaka med biltåget till en lång kaotisk dag med mycket onödigt arbete. Men men, det ger cash. Matchdagen i måndags i stadion gick också bra. Holland vann 3:0 mot Italien. Vilket liv det var!! Innan matchen var både oranjeklädda och blåa laddade och glada och den kalla ölen gick åt som smör i solen. Efter matchen var bara Oranje på gott humör. Vilket man ju kan förstå. Ett världsetta-lag förlorar inte 3:0!

Efter att ha jobbat på datajobbet 8-12 och i stadion (eller ja, det är ju sponsortälten jag är i) 13.30 till 01.30 (i högklackat och flygvärdinnekjol!!!) var jag totalt kaputt och motsvarande trött när väckarklockan ringde 08.00 imorse. Då var det bara att dra iväg till nya restaurangen och börja provjobba där. Det gick däremot alldeles eccelent och nu är jag hemma och nöjd efter en bra dag som gav bra responser och ett perfekt extrajobb till hösten och dessutom två coola mål för sverige!!! JAAAAA, skrek jag som satt och väntade på chefen och precis hade slutat jobba, när allas våran egna Slatan gjorde mål!! Ingen kickarr fiotboll som han, Slatan, jag sa Slatan, han är terapins överman och där blev det fel i mitt huvud och nu borde jag nog gå och lägga mig för imorgon är det data från 8-17 sen Portugal-Tjeckien och efter det Schweiz-Turkiet. Så nu var det slut för idag, måste bara tillägga att Sverige inte gjorde mål förens jag hade slutat jobba och satt mig ordentligt för att titta. Om det nu var för att jag skulle få se målet som de väntade eller om det fick nån form av specialenergi av att jag satt o tittade får var och en avgöra för sig, hursomhelst så vann de och det var välförtjänt!

Jag saknar en famn att krypa in i och någon som kramar om mig och kysser mitt hårfäste och säger att jag är vackrast på jorden och att han beundrar och älskar mig och att jag är hans princessa. Såna tjejdrömar drömer jag, men egentligen klarar jag mig väldigt bra utan en massa smörande och svartsjuka och tidsbrist och frihetsberövande.

Förresten läser jag Bitterfittan just nu, det har tjatats så mycket om den i svensk press och på genus A och B så jag var tvungen att köpa den. Och jag måste bara säga att nej, jag tänker fan i mig inte bli någon bitterfitta! Så långt får det inte komma! Jag tänker inte ge upp mig själv för någon någonsinn, hur många gånger jag än måste upprepa det för mig själv! Jag kommer inte ha man och barn och villa och volvo och hund och kattungar och semester i Thailand när jag är 30. Jag ska vara, bli och förbli lycklig!

Sov gott underbara människor som bryr er om hur jag har det och tar er tid att läsa allt mitt blaj! Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback