ITALIA

Idag var jag i Italien. Närmare bestämt i Domodossola. Det var varmt, trevligt, roligt, italienskt, glassigt och skönt att sätta sig i det svala tåget igen och åka hem. Domodossola. Det låter så häftigt. Som ett guldkorn. Som en mysig liten stad, pittoresk, vid foten av ett vinberg... Det låter inte alls som halvt fallfärdiga hus, skumma barer, tomma gator, fula servitriser och hundbajs.
Besvikelsen var inte så stor. Vi var ju trots allt i Italien och jag hade helt glömt hur det luktar i Italien, hur glassen smakar och hur männen tittar.
Vi njöt ändå och hade en riktigt mysig vänskapsdag. Men nästa gång blir det nog Lugano. På den renare sidan av gränsen. Lite dyrare, men lika god glass. Det är det viktigaste. Glassen. Alltid.

Nu är det dags för semifinal. Tyskland-Turkiet. Jag hejar på tyskland, men jag tror att turkiet kommer vinna och om de gör det så har de säkert förtjänat det. I vilket fall hoppas jag av hela mitt hjärta på en lite mer spännande match än Spanien-Italien. On verra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback