It's friday, I'm in love!

Nä det är jag inte alls. Tyvärr. Jag hade nog mått ganska dåligt av att vara kär, även om det hade vart trevligt... Men jag har låten på hjärnan.

Jag har jobbat 12 timmar sammanlagt idag igen. Fattar inte riktigt att jag orkar, men det är väl för att det är kul och för att jag mår bra av att ha nåt att göra. Dessutom 'är det lite skönt att vara hemmifrån om dagarna. Då uppskattar man det man har mer.

Första riktiga dagen på restaurangen gick bra. Litte slitigt bara att vara med och stänga första gången. Men överste chefen hjälpte till, så det gick bra ändå. Shit vad folk dricker öl!
Och shit vad Tyskland slog Portugal i småbitar. Visste inte riktigt vem jag skulle vara för eftersom jag har vänner både från det ena och det andra landet. Nåväl, det spelar ändå ingen roll. Jag jobbade ju.

Slutade 01.30 och tog tåget 01.45 som går ända tills EM är slut. På tåget träffade jag min nästan granne och vi stod och pratade fram till nu utanför min dörr. Han är trevlig han. Inte alls min typ kille, men absolut min typ vän. En som förstår, har egna synpunkter, vågar stå på sig och som jag beundrar för att han alltid gjort sin egen grej. Dessutom var hans mamma världens bästa lågstadielärarinna när jag gick i ettan och tvåan och jag älskade hennes undervisning.

Idag var det sommar.
Jag plockade röda vinbär på eftermiddagen och det blåste varmt genom håret när jag cyklade.
Det är nästan som att vara kär.
Det gör bara lite mindre ont,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback