Vad har jag att förlora om jag satsar allt?

Kriget fortsätter.

En del av mig vill ge upp. Kasta handuken, kapitulera, ge vika. Jag pallar inte längre.

En annan del av mig vägrar ge upp. Vägrar låta någon annan bestämma över mitt liv, vägrar göra samma misstag en gång till, vägrar ge vika. Jag ska lyckas, jag vet att jag kan, jag ger aldrig upp!

Det är en kamp som sliter i mig och gör mig förvirrad. Och så fruktansvärt trött.
Orättvist med tanke på att eksemen och klådan har stuckit ner mitt självförtroende som nu ligger och rycker i försök att överleva attentatet. Läget är labilt. Det kan gå precis hur som helst. Håll tummarna att det överlever!

Jag önskar att jag hade ett mål.
En dröm.
En mening.
En anledning.
Hopp.


Jag väntar... Ibland tar krig tid. Min största önskan är att det ska bli fred en dag.

En tanke som slog mig: Vad har jag att förlora om jag satsar allt? Allt? Och vad har jag att vinna om jag inte satsar någonting? Inget?

Tack och lov är det en ny dag imorgon. Vem vet vad som händer då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback