allt på en gång

För en gångs skull hade Mamma och jag hittat tid att gå på stan tillsammans, inte jättelänge, men i alla fall 1½timmar. Men just den gången fuckar jag givetvis upp alltihopa.
Jag har haft ont i halsen och huvudet och febersvettats i några dagar. Tror det beror på överansträngning och för lite sömn. Och psykisk stress (det händer lite mycket just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det... Har aldrig varit i en sån situation förut... Skrämmande...). Av detta och lite extra stress i form av en stor hög med formulärer som helst skulle bli klara, fick jag helt makalöst ont i magen i eftermiddags. Det blir ganska ofta så när jag mår så här att jag tappar känslan för hunger och mätthet. Jag kan tro att jag är jättehungrig fastän jag precis har ätit massor eller inte förstå att jag inte kan vara mätt fastän det är 7 timmar sen jag åt senast. Så idag åt jag alldeles för lite, men drack massor av vatten. På nåt sätt ledde det till gasbildning som inte kunde komma ut. Totalt magknip! Det hade ju gått om det bara varit smärtan, då kan man bita ihop, klara sig, le och fortsätta. Men jag fick vallningar, svettades som en gravid gris i klimakteriet och blev så yr att jag knappt kunde stå. Kände mig plötsligt väldigt gammal... Hann med en timme knappt, sen gick det inte mer och Mamma och jag fick ta tåget hem. Cykeln står kvar i stan, den får jag inte glömma imorgon...

Ni vet ju hurdan jag är, jag får panik när allt händer på en gång. Och just nu händer typ allting på en gång, det känns i alla fall så. Jag är sjuk, har mygg (eller snarare knott-) bett på armar och rygg som kliar och ser så fult ut så jag inte skulle visa mig i något som skulle kunna visa undre ryggen om jag böjer mig, jag måste jobba så mycket som möjligt så jag klarar mig i höst, jag får besök (väldigt positivt dock!), jag väntar på samtal från eventuellt framtida jobb, jag ska träffa girlsen imorgon, ska shoppa med Brorsan på förmiddagen (där rök min sovmorgon) och där finns tre pojkar som vill träffa mig imorgon kväll (men jag är bara intresserad av en)! Det kanske inte låter så jobbigt, men alltså jag klarar av så lite på sistone, jag får panik av att så många vill träffa mig. Den enda tanken jag kan höra i mitt huvud är: Jag behöver vila! När ska jag hinna vila och ta igen mig? Hur ska jag prioritera?

Aja, nu ska jag i alla fall gå och lägga mig. Hoppas på en bra dag imorgon, men mycket energi och där saker och ting går min väg... (Vissa möten önskar jag ska undvikas...)

Vaniljljus, varmvattenflaska, en skön säng och ett sudoku eller två. Borde råda bot på det mesta.

Föresten så är det sommar här! Hoppas det är solsken där ni går med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback