Energin börjar flöda igen!

I min värld finns det väldigt få saker som är bättre än ärligt menade komplimanger. Tror att jag har skrivit om det förr... Hursomhelst så ger det så mycket energi!

Jag har formulerat ett positivt energimantra för mig själv. Efter det att jag blev totaldissad av min balettlärarinna lyckades jag omvända ilskan till energi genom att tanken gjorde sig stark inom mig om att "henne ska jag visa det! Hon ska inte komma här och tro att jag är något sämra bara för att jag ska gå en privatskola (det finns ingen offentlig musicalskola i Schweiz så what am I supposed to do? liksom), jag ska visa henne att jag visst det kan! Nu jävlar!"
Så på vägen till tåget hem formulerade jag ett mantra (jag har upplevt att negativa mantran fungerar så varför skulle inte de positiva göra det?), det känns lite löjligt att uttala det, men jag har bestämt mig för att jag ska göra det till en sanning...

Jag är vacker
jag är stark
jag ska inta okänd mark

Oh yes, i will!!

Igår var jag på stan på bra humör, solen sken, jag hade stora äckliga svettfläckar under armarna, men jag brydde mig inte. Nästan-lillasyrran (det var faktiskt en kille igår som trodde att vi var systrar, jag tar det som en komplimang...=) hjälpte mig att hitt två riktigt snygga toppar att ha med bara leggins ute och med kjol eller byxor till vardags (eller ja, den ena kommer jag aldrig ha till vardags, den är alldeles för glammig for det...), så jag var riktigt nöjd när vi drog till henne och käkade chips och drack varsin öl ( det är också en sån där bra grej, kall öl på sommaren). Sen blev det brottom men jag var positivt laddad, självförtroendet på topp när jag kom till stadion för att kolla på Schweiz mästerskapsfinal i fotboll (jag som är sååå intresserad av fotboll...), innan hade jag käkat på Italiensk Lyxpizzeria med Familjen, (mmm, buffelmozzarella, parmaskinka, tomater, basilika och grissini till förrätt, pizza quattro stagioni som den ska vara till huvudrätt och fruktsallad med cocos-, ananas- och jordgubbsglass till efterrätt, avslutat med en cappuccino), så det gjorde väl sitt. Sen är det ju aldrig fel att ens gamla skolpolare ringer och skickar sms och undrar var man tar vägen...
Matchen var urdålig. Bern förlorade två-noll. De verkade inte ens försöka spela bra. Så slött! Hade Bern vunnit istället för Basel hade det varit gratis inträde och fest till sent nästa morgon dagen därpå, så det var egentligen därför vi kollade. Efteråt drog vi i alla fall in på stan och vårat klassiska uteställe. Jag tycker det är skönt att gå på samma ställe helg efter helg för då kan man liksom ta in rummet och koppla av och koncentrera sig på att dansa och ha kul...
Jag fick två stycken spontana och fina komplimanger av två trevliga killar som hörde till den utdöende minoriteten som kan ge en en komplimang och prata med en utan att grovragga på en. Skönt att det faktiskt finns normala människor också. (jag vet att ett uteställe kanske inte är det allra bästa platsen att leta efter ordentliga, vanliga killar, men men...)

Idag är det utgång igen för imorgon är ju ledigt. Jag är redan jätteladdad, det ska bli riktigt skoj!

Det känns som att mantrat börjar verka...

It's some kind of magic!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback