hundvakt

att ta små steg
stå stilla
fundera
känna på vårdoften som hänger i skogen
titta på bladen som växer
ta ett danssteg eller två
hälsa på myran som går över vägen
kliva åt sidan för svettiga joggare
bara låta världen glida förbi
själv ta det lugnt
inte självvalt
men ändå skönt

det kanske är bra att ha en långsam hund ändå

Slow down you're moving to fast
friends can't catch you when you're moving like that.

bara smärtsamt när man helt plötsligt blir medveten om varför man inte går långsamt annars
allt går närmre
allt blir intensivare
allt känns
tankarna formuleras
de tankar som jag inte ville formulera
inte ville skulle få ta form i mitt huvud

kanske är min takt bara lite fortare än Hundens och det är därför jag inte står ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback