Aaaaaaaaaaaaaarg!!

Jag blir så arg och agressiv av balett. Jag står inte ut! Ett eländes självplågeri är vad det är!!! och eftersom jag inte precis njuter av att tillfoga mig själv smärta, så njuter inte jag av baletten. punkt. Så enkelt är det.
Så idag efter en fruktansvärt agressionsuppbyggande balettklass, när jag kommit hem och ätit födelsedagslunch med Mamma, så smög jag mig in i Brorsans håla till rum. Tyst på tå smög jag mig in. Tände lampan, la bandage om händerna, rullade med axlarna några gånger... Sen röt jag till som ett lejon och katapulterade all min ilska och frustration och irritation och agressivitet ut genom mina biceps och knogar, kvadriceps och fotleder rakt mot boxpåsen. Jag slog och slog och slog och slog och sparkade och sparkade och slog och slog och skrek och röt och morrade och slog och sparkade, tills jag tappade rösten och svetten började rinna ner från nyckelbenet ner mellan brösten. Jag skakade av lättnad när jag rullade ihop bandagen och gick och satte mig framför datorn igen. Så skönt!
Ikväll ska jag gå och skaka loss lite gammal dansarglädje som rostat en del.

Det mesta som gav mig magsmärtor igår har löst sig nu. Det ser ut att bli en bra helg. Förutom snöstormen då... Men den bryr jag mig väldigt lite om i nuläget=)

Puss och kram på er från en lite nervös men framförallt jäkligt peppad jag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback