Deppig, frustrerad bitterfitta

Jag är deppig, frustrerad, bitter och ensam. Det var längesen jag kände mig så ensam som den här helgen. Jag har ingen energi, ingen glädje, ingen ork... Jag går bara runt och är bitter och taskig. På jobbet kunde jag skärpa mig för där hade jag en massa människor runtom mig som fick mig att tänka på annat. Men när jag kom hem var jag bitterfittig så det bara smällde om det. Ringde och skällde på Brorsan bara för att han låtit två flaskor och en tallrik stå framme... Så himla onödigt! Jag vet ju hur det är att ha kompisar hemma och jag vet hur det är att stressa iväg till en flick-(i mitt fall pojk-)vän och jag är ju inte en gnutta bättre när det gäller att plocka undan efter mig! Fatta vad förbannad jag skulle ha blivit om han hade ringt mig när jag var på födelsekalas och skällt på mig fastän jag plockat i ordning allt annat utom just dessa två eländiga flaskorna...!!! Jag blir så trött på mig själv!!! J-vla kärring! Jag beter mig verkligen som en bitter gammal ungmö!
Jag tar allt på lite för stort allvar. Jag är missnöjd med mig själv. Jag är fruktansvärt egocentrisk, egoistisk och arrogant! Hur kunde jag bli det? Eller har jag alltid varit det...?
Jag är frustrerad över att jag inte är den jag vill vara. Jag lyckas inte övertyga mig själv. Jag kan lura alla andra om att jag är den käcka tjejen som passar i knallrött hår, men inte mig själv. Förmodligen för att jag inte är ärlig. Det är inte jag...
Jag vill inte vara bitter och frustrerad, jag vill vara empatisk och snäll och trevlig och glad! Jag vill inte vara ensam... Jag klarar inte av det här! Varför finns det ingen som kan få mig att känna mig trygg? Någon som håller om mig och viskar i mitt öra att allt kommer att ordna sig och att jag är det finaste som finns i hans ögon...? Någon som faktiskt skulle kunna få mig att tro det...


Kommentarer
Postat av: mattias

Du borde se till att börja viska dig själv i öronen om allt kommer att ordna sig istället. Det är bara du och ingen annan som kan få dig att må bra. Bara så att du vet, men alla har vi skitdagar. Använd de här känslorna om du skulle behöva visa dig bitter och arg på scen någon gång, försök lagra dem och känn efter hur det kändes då, den där gången? När du var sådär bitter och ensam. Så kanske du rent av har haft nytta av att må dåligt. vem vet?

kram!

Postat av: Lina

Lyssna på mattias, han sa precis vad jag tänkte. Krama om digsjälv och säg till dig själv att du är superduper bra, och det är OKEJ att ha skitdagar! Ingen är perfekt, och de flesta är väldigt långt ifrån perfekt. Det svåra är att acceptera sina brister, när man väl gjort det kan man fokusera på att lyfta fram sina bra sidor :) Du är klok! Kram!

2008-11-10 @ 10:39:55
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback