Sommar, sommar och sol!

I alla fall sol! Och varmt är det! Riktigt skönt! Det gör att det känns som semester fastän jag borde slita hårt för att kommar närmre mitt mål.
Igår var jag på Marzili (stadsbadet så att säga), vår vackra flod Aare var ännu lite väl kall för min smak (knappt 15), men solen var varm och det låg en doft av gräs, både färskt växande och rökt sådant, i luften blandat med fot- och volleybollar flygandes. Precis som det ska var helt enkelt.
Bikinin fick stanna hemma, men det var riktigt mysigt ändå. Vi köpte en liter vaniljglass, färdigvispgrädde och chokladsås och tog med oss dit. DET var gott! Mmmmums!

Förövrigt skiner solen, det är varmt och skönt (har jag sagt det förut?)... Jag ska till Wien på söndag igen, ska fixa tågbiljett idag och boka hotell så fort jag bestämt mig vilket jag ska bo på (det jag redan känner till eller det som kostar 11 euro mindre per natt fast ligger på motsatta sida av stan och därmed jääättelångt bort från tågstationen... Hm, tror jag just bestämt mig...), sen ska jag köpa solkram och ikväll är det dags för coaching. Ska även lära mig en av Brahms folkvisor. Jajjemän! Så att om de frågar om jag har något klassisk kan jag säga; ja, jag råkar ha en av Brahms folkvisor här i bakfickan;-)
Jag ska rocka dem och de andra 219 anmälda så att det ryker om det. Är det en bra inställning eller;-)

Nu till mera sol och mera energi, lite litteratur och så småningom eventuellt lite mat. Eller en joggingrunda...

Sommaren kommer i år igen. Hade nästan tappat hoppet om det...

Kommentarer
Postat av: Lina

JA! Rock on! :D Kramar!

Postat av: Susanne

Vill oxå ha en solkram - eller kan det va så att du menade solkrÄm? hihi...yes!! Kör hårt och ta alla med storm! Lycak tilm ed hotellet och solen och bikinin och så...

2009-04-15 @ 23:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback