Tid

Tid är inte något man har eller inte har. Tid är något man tar sig eller inte.
Allt handlar om prioriteringar här i livet. Så det så.

Föresten så lever jag än och är frisk förutom massa eksem igen och knutor på nacksenan... Enligt min läkarstudentkompis beror de på sömnbrist och är ett tecken på infektion i kroppen. Jag tror att min koffeindiet denna veckan också till stor del bär skulden till både eksem och knutor... Men men. På måndag ska jag sova ut. Kanske. Om det inte är bergväder förstås...
Båda lärarna som leder vårt showprojekt är sjuka så det blir en intensiv vecka efter sportlovet. Mycket kvar att göra innan allt sitter. Men men, det hör till. Precis som blåmärken, skavsår och vrickade leder hör till.
Så är det i den här branchen. Påstås det i alla fall.
Jag gör allt för att inte bli sjuk. Eller ja, inte allt, för i så fall skulle jag inte jobba så mycket och sova mer... (prioritera...) men jag käkar esberitox, vitaminer, frukt och tar på mig mycket kläder.
Det är mycket min kropp ska klara av just nu.

Men men, nu ska jag unna mig några timmars skönhetssömn. Men lite tur gör det nytta.

Låter mig inspireras av
Pan och talar om att dagens outfit är mörkblå jeans, vit och grå randig t-shirt, gult linne som sticker ut under, röd kofta, lila halsduk med blommor, läderstövlar. Håret uppsatt i en lös knut mitt på huvet, glasögon, osminkad. Vissa dagar förtjänar bara inget smink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback