Duktig flicka

Duktiga eBbA har idag sovit massor, haft tillräckligt mycket på sig, ätit ordentligt med mat, städat sitt rum och ett av badrummen, fållat och hängt upp gardiner, dammsugit och tvättat ungefär hela garderobsinnehållet.
Det känns skönt att ha gjort.
Nu brinner några doftljus ur Susannes kärleks- och uppmuntringsask och om inte alltför många minuter kommer jag lägga ner mina jordgubbsblonda lockar på det nytvättade örngottet kanske läsa några sidor, men ganska snart sussa som en liten prinsessa...

Efter några fler timmars sömn och med ett fräscht rum och rena kläder känns det som att allt annat kommer bli snäppet lättare och jag kommer klara två veckor utan ledig dag.
Och mina pojkproblem kanske löser sig av sig själv så småningom... "För tiden har en sån magisk effekt..." Timbuktu, jag hoppas du har rätt...

Min duktiga dag till ära en liten dikt av Britt G. Hallqvist:

Ordentliga Elisabeth
Har aldrig aldrig strumpan snett
Hon vet var hennes saker är
Hon kastar dem ej här och där
Och smutsig har man aldrig sett
Ordentliga Elisabeth

Ordentliga Elisabeth var aldrig min vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback