"Du får inte vara här! Gå härifrån!"

Det försöker jag säga till den där känslan som kommer krypandes på kvällen. Det där som ljudlöst smyger sig in genom dörren, fram till sängen och kryper in under täcket.
Det var väldigt länge sen jag kände så här på allvar. Länge sen Tviveln, Oron, Paniken, Rädslan och Ångesten trängde sig så långt fram i mitt hjärta... Det är 17 dagar kvar till de första intagningsproven altså dem för Performing Arts Studios Vienna. Jag jobbar på tre låtar. Jag ska presentera två vid första skolan och tre vid den andra. Jag har noter för två låtar. Tyvärr är det inte samma två låtar. En låt som jag vill, ska och måste köra för Performing Arts har jag inga noter på. Det är vääääldigt dåligt. Jag har nämligen ingen plan b...
Trots att min coach påstår att det är en enkel låt och det kommer gå jättebra, får jag ont i magen när jag tänker på det.
Tack och lov kommer förmodligen familjen med första gången. Andra gången kommer jag nog behöva bo hos en kompis, men det verkar vara okej för honom...
Vi får väl se hur allt blir.
Jag är så upptagen i min värld att jag totalt har tappat kollen på allt annat. Allt som inte står i min kalender t.ex. existerar inte. Folk skrattar åt mig för det, men det är helt enkelt så jag funkar. Jag tappar bandet till en del vänner, jag stöter på avund och jag utmanas verkligen av ödet. Jag tänker inte ge upp.
Så jag ryter åt Panik/Ångest/Rädsla/Oro/Tvivel-känslorna att dra åt helvete! Jag vill inte ha dem under mitt täcke. Jag tänder doftljus, fokuserar alla mina tankar och känslor på lågan och hoppas att rosenkvartsen på mitt nattygsbord verkligen fångar upp onda andar och dåliga energier.

Hat kan bara bekämpas med kärlek, det onda förstår sig inte på kärlek utan förlorar mot det. Rädsla dör när den möter tilltro och tillförsikt. Det gäller att välja rätt vapen när man drar ut i krig!

Kommentarer
Postat av: Pia

Tack för kommentaren min vän, det värmer!

Postat av: Leonard

Hej, tycker din blogg är intressant och bra skriven, och bilderna är jättebra dom också!! :) Har nyss börjat följa din blogg via Bloglovin', hoppas du kikar in på min blogg med någon gång, skulle betyda mycket om du skulle följa på min blogg med!! Ha det bra, Leonard :)

2009-03-19 @ 20:59:59
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Leonard

Hej, tycker din blogg är intressant och bra skriven, och bilderna är jättebra dom också!! :) Har nyss börjat följa din blogg via Bloglovin', hoppas du kikar in på min blogg med någon gång, skulle betyda mycket om du skulle följa på min blogg med!! Ha det bra, Leonard :)

2009-03-19 @ 21:00:03
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-19 @ 21:03:22
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Suzy

Behöver du tilltro så kan jag nog lova dig alla spexare och andra vänner i örebros totala tilltror till dig och att du kommer briljera i Wien!! Vi tror på dig, jag vet att du kommer att fixa detta. Du är ju tänkt att vara där!! Ngn särskild doft du vill haför att skrämma bort de dåliga tankarna och andarna så kan jag skicka!! Har massor av doftljus, kokos, rabarberjordgubb, honungsmelon, havsbris....seriöst, jag kan skicka till dej!! Utnyttja dina vänner!! kramar om hårt

2009-03-23 @ 11:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback