Humor

Jag sitter just och kollar på ett blandat komediprogramm med tyska comedians och kabarettister. Det finns sjukt många duktiga och roliga människor. Försöker lära mig lite mer om humor och komedi. Känns som att det kan vara bra att kunna.
Har två roliga nummer i mitt auditionprogramm. Det ena är Agnes monolog ur L'école de femmes. Hon är supernaiv och berättar om första mötet med sin stora kärlek på ett underbart barnsligt sätt.
Det andra är Summer in Ohio från The Last Five Years, som jag dock sjunger på tyska. Den repade vi idag. Det är ett nummer som passar mig väldigt bra och som känns som nåt där jag kan visa vad jag kan. Jag kan sjunga och agera och dessutom vara rolig samtidigt. That's fun!
Har bestämt mig för att det viktigaste när det gäller nästa helg (intagningsproven är NÄSTA vecka! Aaaargh!) är att jag har kul. Att jag har kul och att jag gör mitt allra bästa. Det är det jag åker dit för.

Mycket mer kan jag själv inte ha inflytande över...

Torkar fortfarande tårarna jag fick av att läsa
Mattias' blogg, fina, djupa Mattias som jag beundrar så, han som är så vis och så begåvad och så säker på vad han vill. Han skrev ett inlägg till mig! Till lilla mig!
Tack Mattias, du berör och stärker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback