Adelaide

Guys and Dolls börjar mer och mer bli min favoritmusikal... Filmen är helt underbar. Från 50talet med Marlon Brando och Frank Sinatra. Mina föräldrars reaktion var typ: Kunde Marlon Brando sjunga? Ooooja, och OM han kunde!
Guys and Dolls berättar två parallela kärlekshistorier som flätas ihop av lyckospel i New York.

Den blonda, lite smådumma, men ändå raffinerade Adelaide är min absoluta drömroll i nuläget. Nu måste jag bara lära mig Brooklyn-iska och att spela blond och snygg... Jag har hört från många håll att jag har en tendens att verka för smart på scen... Men det ska jag jobba på minsann...=)

Här är den finaste, ärligaste, gulligaste och i mina ögon mest rörande kärleksduetten genom musikalhistorien:

http://www.youtube.com/watch?v=v9sp3vGTm5k

hoppas det funkar så här...

Annars får ni själva gå in på Youtube och söka på Sue Me Guys and Dolls...

Ha en underbar fredagkväll!

pusselipuss från en lite friskare e-luna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback