När lugnet kommer bryter förkylningen ut...

Ja, nu när jag är här hos Farmor och Farfar och får känna deras kärlek och bli ompysslad så slår förkylningen som jag nog gått omkring och burit på i flera veckor, till... Hade en kallsvettig natt som avslutades med någon timmes sömnlöshet. Gick dock och la mig rätt tidigt igår. så några timmar fick jag ändå sova...
Ganska skönt ändå på sätt och vis, för att jag blir sjuk tyder på att jag börjar släppa. Min kropp är expert på att ställa upp sjuk-förbud. Jag kan gå runt och bära på en förkylning utan att min kropp tillåter sig att bli sjuk på riktigt, men sen när jag väl släpper taget, så blir jag oftast riktigt rejält sjuk med hög feber i flera dagar...
Just nu är jag mest yr och har ont i huvet och halsen...

Var och kollade på min kusin E's balettlektion idag. För ett år sen var jag med och dansade och jag måste säga att det har hänt mycket sen dess. Tjejerna i klassiska yrkesdansklassen är helt otroligt duktiga! Skitbra!
Jag fattar inte riktigt hur dom orkar men önskar att jag hade haft möjligheten att gå en sådan gymnasielinje... Men men, jag får kämpa i vår istället!

Efter lektionen drog jag på mig E's tåspetsskor. Shit! Jag pallade att stå med dom i typ 3 sekunder sen började mina tår svida... Aaaaj! Men sååå snyggt det är! Jag vill också lära mig!

Hur som, u har jag i alla fall haft på mig ett par tåskor en gång. Det hade jag gått och vart sugen på att prova länge...

I morgon går första julfirandet av stapeln. Först pepparkaksbak, sen julmat med fem av kusinerna. De andra tre är i Thailand och har det jättevarmt och skönt, 30 grader och vit sandstrand på en mysig ö utanför Thailand med dom man älskar, det hade man minsann inte tackat nej till...

Nu måste jag ta tag i det sista av komvuxpluggandet. Jag har en nkb-uppgift, en sha-uppgift och ett mad-prov kvar, sen är det slut med det eländet i alla fall.

Föresten: Glöm inte andas. Sätt dig ner några minuter, fokusera på andningen och känn hur allt runtomkring blir mera verkligt...

Ong namo, guru sat namo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback