Jag hatar måsten!

Det finns få saker som jag verkligen hatar, ännu färre personer. Det finns givetvis mycket som jag ogillar, även många. Men en av de saker som jag verkligen hatar är måsten! Det finns inget värre än att vara tvungen att göra något. Det känns alltid som att man inte har något val och jag tycker inte alls om att inte ha något val. Jag vill själv bestämma vad jag vill göra och vad inte. Okej, ja, det är klart att det är upp till mig om jag väljer att städa och tvätta, men saken är den att så fort det är på väg att bli ohygieniskt (som nu när jag bara har ett par rena trosor kvar) då MÅSTE man tvätta! Och när man mår dåligt av dammet under sängen och tar sönder saker för att man trampar på dem när de ligger på golvet, då MÅSTE man städa! Så enkelt är det! Jag får väl försöka se det som att jag väljer att göra fint och ta hand om mina kläder som ändå innebär en stor del av min förmögenhet I like my money right where I can see it; hanging in my closet!

Om personer jag hatar vill jag inte prata så mycket. Inte om enstaka personer, men om en viss sorts personer. (nu skippar jag den där delen om folk som är otrogna, eller försöker "ta bort" nån annans kille)
De som jag hatar (även det jag hatar med det här landet som ju annars egentligen är helt okej) är de som är med i det konservativa partiet SVP och de som tillhör eller sympatiserar med föreningen SIFA. Anledningen till detta är ganska simpel: (jag börjar från början)
Schweiz är en direktdemokrati och det är i en hel del kantoner och framförallt kommuner sedan långt tillbaka så att de schweiziska medborgarna röstar om ifall utlänningarna i kommunen ska få bli medborgare. Detta givetvis EFTER att alla papper fyllts i, alla avgifter betalats, alla straffregisterutdrag och födelseattester översatts. Hittills har detta alltid gått att överklaga eftersom det står i schweizisk grundlag att var och en har rätt behandlas värdigt av myndigheter och att man ska skydda minoriteter. Nu har schweizarnas älsklingsparti (det är förbluffande nog det starkaste partiet) kommit på idén att initiera en lagändring då möjligheten att överklaga omröstningsresultaten för blivande medborgare försvinner. Det skulle innebära att mina gamla klasskamrater som delvis gillade mig men delvis även försökte krossa mig skulle få rösta om ifall att jag och min familj skulle få bli schweiziska medborgare, och skulle de inte vilja att vi blev det så skulle vi inte ha en chans att bli det någonsinn. För mig handlar det schweiziska medborgskapet enbart om friheten att flytta härifrån och komma tillbaka hursomhelst samt att flytta runt inom landet utan hinder, annar finns det inget som lockar, men ändå! Nu gör då detta partiet reklam för sitt rättighetsvidriga lagändringsinitiativ med följande affischer.image37


















En sak som också bör nämnas är att om initiativet går igenom (omröstningen är imorgon) så kommer Schweiz få problem med Europadomstolen eftersom det är lagvidrigt. SVP är proffs på äckliga och tyvärr verksamma affischer. Ett visade en gång ett gäng vita får som sparkar ut ett svart får på en bakgrund som bestod av en schweizisk flagga i landets form. Jag blir så arg!!! Organisationen SIFA som jag också avskyr insererar i tidningar och skriver: "Ännu en utlänning som dödade en schweizare! Överallt stod det att det var en schweizare, men i själva verket var mördaren en utlänning från dominikanska republiken som hade fått schweiziskt medborgarskap! Hur länge ska vi fortsätta låta sådana människor bli schweizare!"
Jag trodde knappt mina ögon!
Jag hoppas för mitt liv att ingen av mina kompisar röstar ja, annars kan jag garantera att jag aldrig mer pratar ett ord med dem! Det är ju helt stört!
Sånt blir jag så förbannad på att blodet bara börjar koka och jag sätter på Farin Urlaub på högsta volym.

Lieber Staat...
...danke dass du uns vor Ausländern beschützt...
Es gibt viel zu viel Ausland auf der Welt
Und die woll'n eh nur unser Geld!

http://www.youtube.com/watch?v=8-eMv2qTOP8

nähäpp, det där med länkandet ville inte funka idag, men ni kan ju kolla in och lyssna på låten på youtube ändå... Det bör gå att förstå en del, även med bara lite skoltyska i bagaget...

Men nu ska jag ta tag i mitt liv! Och övertyga alla om att rösta nej imorgon=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback