Röda Mattan

Haha, nu fick jag just en jättekonstig framtidsflash... "Tänk den dagen då jag står där på Röda Mattan av nån anledning och hela världen har åsikter om vilken klänning jag bär och med vilka skor och vilken väska jag kombinerar den... Vem som fixat mitt hår och vem som målat mina naglar... " Shit vad, paranoid jag blir när jag tänker så... Där vill jag nog inte landa, det är i alla fall inte det jag siktar på... Klart att det vore lite kul. Känns som en nice bekräftelse att ge alla dem som tror på mig... Se mig tacka dem när jag tar emot en Oscar eller nåt... Wow... "Tack alla ni, som alltid trott på mig... Kära vänner i ljus och i mörker, i växlande väster och öst är ni alltid mitt hopp och min helande tröst...!" Undrar hu många gånger Lasse Winnerbäck har citerats på Oscargalor... Nåväl, en gång måste i alla fall bli ända, eller kanske blir det ju aldrig av... Vem vet...
Man vet aldrig vart livet leder en... Livet är en sån jäkla lustig tingest... Det tar en vart som helst... Helt plötsligt händer nåt som förändrar allt... Eller det händer ingentng, det kan också förändra allt...

Vet inte om jag skrev det igår, men en tattuering blir det nog verkligen inte innan jag gått ner några kilon till... Även om grabbarna tycker jag är dum i huvudet... De tycker jag är perfekt och jag älskar dem för det. Idag fick R ge löftet om att komma och slå ner mig den dagen jag får för mig att jag ska skönhetsoperera mig... Hoppas han håller det.
Hoppas det finns fler än han som skulle ge mig en ordentlig smäll på käften när jag tror att jag måste göra brösten större och munnen fylligare eller låta suga bort de grammen fett som ännu håller sig kvar på höfterna...
Det måste finnas andra vägar...
Jag önskar jag vore stark nog att motstå frestelsen... Jag önskar jag vore attraktiv av nån annan anledning än att jag är svensk och dansare... Jag önskar det fanns en djupare mening med livet...

Men egentligen är jag väldigt nöjd med livet. Fick ett sms idag som fick hjärtat att banka lite extra... Ja, självklart kom messet från Malaysia... Sånt är livet, det svänger och vänder och ställer allt upp och ner när man som minst räknar med det.
Jag, som inte skulle låta mitt hjärta fångas av någon innan jag flyttar, som bara skulle satsa allt på min karriär... Fatta hur rätt vänner kan ha när det säger, du kommer bli kär innan du flyttar härifrån ändå, sluta inbilla dig nåt... Flicka lilla... Hur kunde det bli så här...

Jag lovar mig själv och alla som tror på mig och är med mig på min väg, att jag inte tänker låta kärleken stå ivägen för konsten. Min största kärlek gäller ändå scenen och konsten. Ingen människa kan komma emellan där, inte ens J med sina gröna vackra ögon... Aldrig....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback