Jaaaa! och Neeeej!

Jag får sjunga igen! Jaaaaa!!

Det finns inget passande nattåg till Barcelona och flyget är för dyrt! Neeeeeej!!


Livet har alltid två sidor. Nu slipper jag äntligen antibiotikan, så då kanske exemen på låren försvinner också. Vem vet, kanske jag kan visa mig i bikini i sommar ändå...? Brorsan uttryckte det så här en gång  (när jag mådde som sämst pga exemen): Ebba, om du inte hade utslagen vore du för perfekt!
Jag tröstar mig med det; även solen har sina skuggsidor, eller nåt...

Det funkar rätt bra som det är nu, mitt liv. Hoppas att mina pojkar är ute ikväll så jag får festa lite och tanka bekräftelse och kärlek. Jobbet igår var jobbigt värre, för jag skickade hem tjejen i baren för tidigt. Egentligen punktligt för att jag skickade henne för sent sist, men 20 minuter efter hon gått fylldes restauranghelvetet och jag var helt lost...
Nåväl, det funkade, fast R blev jättesur på mig. Nåväl, jag bad om ursäkt och idag kommer allt vara glömt igen...

Det är nåt jag lär mig den här sommaren. Misstag händer. Hela tiden och det är alltid bara det man hör och inte när det är bra. MEN det  gäller alltid att göra det bästa av det. Inte göra om samma misstag, visa att man försöker göra rätt. Hitta egna metoder att komma ihåg allt och framför allt inte låta sig dras ner av att man "alltid" gör fel, för det gör man inte.
Jag skulle ju knappast få chefansvar om jag gjorde allt fel. Jag har bara inte erfarenheten som ger mig en känsla för hur saker och ting kommer utvecklas och jag har ingen utbildning! Skulle jag ha det skulle jag också kunna behålla koll över 25 bord utan problem.

Men jag lär mig. Och ibland går det faktiskt riktigt bra.
Sådär ja.

Off for another intresting day=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback