4 kvadrat

Ligger och tittar på vad det nu kan heta det där programmet om kriminella 16-åriga killar som frivilligt provar på att sitta i fängelse.
Killarna har varit inblandade i olika kriminella sammanhang. Nu bor de i fängelse och måste lyda och följa regler. En kille har redan gett upp. De andra kör på. Nu har de fått besök av 40-åriga killar som ska dela cellerna med dem. Klockan åtta på kvällen blir de inlåsta. 12 timmar. På 4 kvadrat.

Jag kan inte låta bli att fundera på vad som skulle hända om jag skulle bli inspärrad. Jag skulle bli helt tokig. Jag skulle nog börja banka huvet mot väggen eller riva mig själv med mina naglar eller bita mig eller nåt. Bara för att slippa från nåt i ensamheten...

Fy fan vilken jäkla tur att jag inte gör nåt som är illegalt och sannolikheten att jag skulle bli inlåst på 4 kvadrat är jäääätteliten!!! Tack Gud för att jag aldrig hamnat i slagsmål eller stulit nåt!
Lustigt egentligen att man helt plötsligt kan bli tacksam för så självklara saker... I mina ögon självklara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback