Bra

Idag satt jag i solen och blev lite brun om ryggen ett tag, sen var det jobb och det gick bra. Jag blev varmt välkommnad och fick massa komplimanger för min nya frisyr... (Det är roligt att jobba med temperamentfulla herrar, de är så rakt på sak=) Chefen undrade bara varför jag inte hade mina fina glasögon på mig som jag enligt honom klär så bra i. Han gillar hur jag arbetar och tycker jag är duktig. Såmed gick även lönesnacket bra och jag får - tillsammans med en tjej som jag jobbat med tidigare och som egentligen ska bli min efterföljare - översätta menyn till engelska för samma timlön som vi jobbar för annars.

Det känns fortfarande bra på jobbet, jag är nöjd och glad och ser fram emot en spännande vår och sommar framöver... Blir lite ojämnare veckor nu i och med att jag bara har skola på förmiddagen måndagar och onsdagar, tisdagar är långa dagar med skola 8.30-17.00 och sen bandrep till ca 22.00. Torsdagar skola 8.30-17.30 jobb 18.30-23.00. Fredagar skola 8.30-16.00 jobb 18.30-23.00, lördagar jobb 14.00-23.00, söndagar jobb 13.00-22.00.
Det blir tufft, men jag är positiv och känner att jag kommer klara det. Med lite disciplin så kommer det gå hur bra som helst.

Men nu ska jag dricka upp mitt godnatt-te, räkna min dricks och gå och lägga mig och drömma om helst prinsar och grodor och älvor och sånt, men förmodligen kommer det vara pizza, lasagne, canelloni, Montepulciano, Pinot Grigio och agnello al forno con taglierini fatto in casa... Suck...

Jag har till och med cyklat idag, jag är stolt över mig själv. Just nu känns det bra. Allt känns egentligen bra. Just nu...

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback