Jullov

Äntligen lov! Nu har jag redan haft tre dagar på mig att andas och det har varit så skönt... Så skönt att bara ha mig själv, att vara själv, att inte behöva oroa sig över vad andra säger eller tänker. För att markera min styrka och allt det jag ska klara av efter lovet har jag klippt mig. Nu är håret riktigt assymetriskt och fräckt. Lite punkigt... Det känns riktigt coolt! Lustig hur mycket som följer med utseendet. När man själv tycker man ser tråkig ut är man ganska tråkig, och om man tycker man själv ser cool och fräck ut så ökar självförtroendet enormt...

Jag börjar bli vän med mig själv igen... Jag har gått runt och pysslat och städat här hemma. Målat en ängel på min vägg, hängt upp ljusslingor och gjort fint. Imorgon kommer Mamma och hämtar mig, sen bär det av till Sverige. Efter en dryg vecka är det dags att åka till Schweiz, visserligen bara några få dagar, men det ska bli skönt och kul!
Jag har ingenting jag måste göra över lovet. Inget svårt i alla fall, bara roliga saker som att perfektionera min roll för scenen vi spelar, lära mig texten, sjunga lite och hålla mig i form... Ingen massa låtar som ska in i hjärnan, ingen koreografi som ligger och stressar... Bara avslappnad kreativitet...=)

Det känns bra nu. Riktigt bra. Tack för fina ord Carro och Lina! Jag har börjat säga mitt mantra igen... Hade nästan glömt det...

Mitt nyårslöfte blir förresten att skaffa och föra en positiv dagbok, en bok alltså där jag skriver upp allt positivt: varenda komplimang, varenda positiv kritik, varenda sak som gått bra. Det negativa hänger ändå kvar i huvudet, det behöver jag inte ha på papper, men det positiva måste jag ha svart på vitt för att det ska bli realt...

Nu önskar jag en god jul och kramar om de fina människor som läser bloggen...=)

<3


Kommentarer
Postat av: susanne och rasmus :)

hej vännen, va roligt att läsa att du mår bra, önskar dej med god jul...mysigt att du kommer till sverige iaf ;) kram

2010-12-21 @ 14:40:47
Postat av: Carro

Tycker att ditt nyårslöfte bli perfekt. Bra sätt att fokusera på det positiva. =)



God Jul och Gott Nytt År! Jag ska försöka komma och hälsa på kommande år. Saknar dig och är riktigt nyfiken på hur du har det i Hamburg =)

Kramar!

2010-12-21 @ 15:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback