Lättnad

Höghuset jag gått och släpat på i flera månader har fallit från mina axlar. Det blev bara damm kvar.

Jag har flyttat in i en fin tvåa i Hamburg tillsammans med min fina vän Manuel. Våra efternamn står på ringklockan och brevlådan, vi har renoverat och inrett, skaffat tvättmaskin och kylskåp, och nu liknar det verkligen ett hem. Imorgon ska vi köpa hyacinter, då blir det dessutom juligt.=)

Vi trivs enormt båda två och är verkligen lättade. Den senaste tiden har inte varit särskilt rolig och har stulit fruktansvärt mycket energi. Vi har dessutom haft katastrofal otur hela tiden.
Egentligen skulle vi fått lägenheten per 1.november, men det strulade pga hon som hade lägenheten innan oss, sen strulade och dröjde det eftersom jag inte är tysk och vi båda inte har någon inkomst, sen kunde vår tvättmaskin inte installeras, vi hade ingen bil för flyttransport och lägenheten såg ut som stryk när vi började renovera.
Nu ligger dock fint laminatgolv, väggarna är målade, vi har fina möbler och vi lyckades till och med städa Manuels gamla lägenhet i tid.

Efter tre och en halv månader här i Hamburg har jag nu äntligen ett hem. Jag är stark och lycklig och har klarat av så sjukt mycket skit den tiden jag varit här. Två nätter har jag nu sovit i min egen nya säng, i mitt egna nya rum, med mina fina nya möbler. Än så länge är det väldigt mycket hotellrum över det, eftersom det är så spartanskt inrett och inte har fått någon personlig touch än. Ikväll ska jag hämta mina saker som har bott i en kompis källare under november månad. Då blir det lite mer jag. Resten får ta den tid det tar. Man måste ju vänja sig vid nya situationer också.

Nu kan jag äntligen lägga all min fokus på skolan utan att behöva fundera på försäkringar, hyreskontrakt, laminat- eller väggfärger, möbler eller elkontrakt. Underbart! Två veckor kvar till jullovet, nu ska jag ge allt jag har och dubbelt så mycket till, sen har jag verkligen förtjänat två veckors lov. Efter det är det tentor som gäller och sen blir det nervigt eftersom det gäller att klara andra året, så jag får fortsätta nästa år. Men om jag fortsätter som jag gjort hittills, med det framsteg jag gjort, så kan det nästan inte fela. För jag har verkligen kommit sjumilakliv framåt i min utveckling inom alla tre områden. Bara att fortsätta satsa och investera och bli mitt allra bästa. Då kommer det nog gå vägen. Universum är på min sida, jag är övertygad om att det här är mitt öde, jag är helt enkelt ämnad att vara konstnär och artist...

Jag läser Ego Woman av Carolina Gynning, blir sugen på att måla och skriva och utnyttja alla talanger jag har...

Jag förtjänar all framgång i världen. Det finns ingen anledning att tro något annat.

Pepp!

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att höra att du kämpar dig framåt och att du verkar få lön för mödan!

Jag gläds med dig Ebba! :)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback