deal?

Jag berättade för min chef idag att jag tänkte sluta per sista mars och jobba på en annan restaurang (italienaren som ligger två hus brevid) tills jag flyttar. Försökte förklara att det handlar om att få en referens till i cv:t och en annan erfarenhet. Hon var lite besviken, men har ju vetat ett tag att jag inte kommer stanna jättelänge till.
Några minuter efter vi avslutat samtalet kom hon tillbaka till mig och sa att hon hade ett annat förslag. Hmm, tänkte jag, vad har hon tänkt sig nu, vad finns det kvar, jag har ju gjort allt inom det här företaget typ... Men nej, det har jag ju inte. Och förslaget hon kom med är faktiskt lite lockande, framförallt om jag nu ska fortsätta argumentera med cv och möjligheter att hitta extrajobb i Hamburg: Du kan få gå bartenderutbildning och lära dig allt om cocktails och jobba i baren och ta över efter Goran tills du flyttar. Va? Jag? Hallå??
Fatta så mycket betydelsefullare det skulle bli i mitt cv än ytterligare en restaurang. Barchef. Blanda cocktails. Det du...
Jag måste tänka på saken och är väldigt osäker... Måsta nog först höra mig nogrannare för vad det innebär för mig. För om jag i så fall måste jobba 17-05 varje fredag och lördag, så är det definitivt inte min grej. Måste jag dock inte det men får ändå lära mig allt, så är det nog det. För det är ju ett extrajobb som alltid behöver ungt vackert blod;-)
Nåväl, jag har några dagar på mig att fundera. Vem vet, jag kanske till och med kan få ihop både och... Eller nej förresten, det är ju just så jag måste sluta tänka... Fan.

Det är i alla fall jäkligt gött att veta att chefen verkligen inte vill bli av med mig. Det är skönt att vara behövd. Skönt att kunna välja. Men jobbigt att tvingas bestämma sig...

Kommentarer
Postat av: Fabian

Bra Ebba! jag ska ha en cocktail! säg bara när du blandar dem...

2010-02-18 @ 12:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback